30.08.2016 10:22

Właściciele których marek chcą autonomicznych aut?

Z badań przeprowadzonych przez MaritzCX wynika, że największą gotowość do skorzystania z systemów autonomicznych wyrażają kierowcy na co dzień jeżdżący Mercedesami oraz Infiniti.

Właściciele których marek chcą autonomicznych aut?
foto: materiały prasowe

Okazuje się bowiem, że aż 27% właścicieli samochodów spod znaku Mercedesa oraz Infiniti jest bardzo zainteresowanych zakupem w pełni autonomicznego pojazdu już w momencie, gdy te staną się dostępne dla szerszego grona odbiorców, o czym wspomniał Shawn St. Clair, autor badania oraz jeden z dyrektorów w firmie MaritzCX:

"

Właściciele luksusowych pojazdów są bardziej skłonni do tego, by zaakceptować tego rodzaju technologię, ponieważ wierzą, że pozytywnie odbije się to na ich bezpieczeństwie. Zupełnie inaczej jest z kolei w przypadku osób poruszających się pojazdami terenowymi lub pickupami – ta grupa odbiorców nie chce takiego systemu. "

Nie lada wyzwaniem dla czołowych producentów samochodów jest przekonanie konsumentów do tego, by zaakceptowali takie nowoczesne rozwiązania. W końcu inwestują oni miliardy dolarów w rozwój zaawansowanych technologii. Sporo wydatków związanych jest również z działaniami marketingowymi oraz przeforsowywaniem rządowych nowel.

94% respondentów jest świadoma tego, że już wkrótce na rynku mogą pojawić się autonomiczne auta, przy czym prawie 48% nie ma zamiaru kupić pojazdu wyposażonego w to dobrodziejstwo technologiczne. Nawet pośród właścicieli Mercedesów i Infiniti, większość jest bardziej skłonna odrzucić, niż zaakceptować funkcję autopilota.

Największe obawy budzi ryzyko wystąpienia błędu systemu lub szeroko rozumiana dezorientacja na drodze. Do tego wiele osób wątpi w skuteczność zabezpieczeń przed hakerami. Kwestią sporną pozostaje odpowiedzialność karna, a także bezpieczne poruszanie się pomiędzy ludźmi, rowerzystami oraz motocyklistami. Do serca wyniki tych badań powinni wziąć sobie producenci samochodów, jeśli chcą zaskarbić sobie zaufanie klientów, zwielokrotniając odnotowywane zyski.

Jednak prawdziwi puryści motoryzacyjni nieprędko będą chcieli „ustąpić miejsca” za kierownicą systemom autonomicznym. W końcu niemała liczba kierowców wciąż odczuwa satysfakcję z prowadzenia i uważa tę czynność za bardzo angażującą. Poza tym wielu klientów nie bez powodu kupuje pojazdy o świetnych osiągach. Właśnie tego rodzaju osoby najczęściej udają się do salonów Porsche i BMW, potwierdzeniem czego są wyniki badania przeprowadzonego przez MaritzCX – właściciele aut tych marek najzwyczajniej w świecie wykazują najmniejsze zainteresowanie autonomicznymi systemami.

Za to do tego rodzaju rozwiązań starają się przekonać urzędy oraz klientów takie marki jak Google, Ford, Volvo, Uber i Lyft, o czym świadczy stworzona przez nich koalicja „The Self-Driving Coalition For Safer Streets”.

Tagi: #BMW #Infiniti #Mercedes #News #Porsche