25.02.2016 12:09

Audi RS3 vs Mercedes-AMG A 45

Oba samochody są kompaktowe, mają napęd na obie osie i dysponują potężną mocą. To klasowi konkurenci w najmocniejszych odmianach.

Audi RS3 vs Mercedes-AMG A 45
foto: materiały prasowe

Można pomyśleć, że ogromna moc w autach o takich gabarytach to czyste szaleństwo. W końcu w 2005 roku z silnika Porsche 911 S (997) inżynierowie wycisnęli 355 KM. Jednak w stosunku do sportowego coupe, kompaktowe pojazdy są znacznie łatwiejsze do opanowania, chociażby ze względu na umieszczone z przodu jednostki...

Audi RS3

Niemiecki producent uzbroił swój samochód w 5-cylindrowy, 2,5-litrowy rzędowy silnik TFSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 367 KM – osiąganej przy 5500 obr./min. – i 465 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie 1625-5500 obr./min. Jednostka RS3 współpracuje z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią 7-biegową S tronic. Napędzane są obie osie za pośrednictwem stałego napędu Quattro.

Ten ważący 1520 kg pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w oszałamiające 4,3 s – to już liga supersamochodów. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h – opcjonalnie może być ona zwiększona do 280 km/h.

RS3 mierzy 4,34 m długości, 1,8 m szerokości, 1,4 m wysokości przy rozstawie osi 2,63 m. Z zewnątrz wyróżnia się charakterystyczną osłoną chłodnicy Audi Singleframe ze wzorem plastrów miodu. Nadkola wypełniają unikalne, 19-calowe obręcze pięcioramienne. W stosunku do bazowej odmiany poszerzono błotniki, dodano kanciaste progi i obudowano lusterka w kolorze matowego aluminium. Z tyłu znalazł się spojler RS, dyfuzor oraz układ wydechowy RS z owalnymi końcówkami rur.

Audi się ceni – RS3 Sportback 2.5 TFSI Quattro S tronic kosztuje od 257 000 zł! Seryjnie otrzymujemy 19-calowe felgi, LED-owe oświetlenie, sportowe fotele i zawieszenie, skórzaną tapicerkę, system multimedialny MMI, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, nagłośnienie Audi sound system oraz czujniki deszczu i zmierzchu. Wszelkie dodatki nie są także tanie – specjalna skóra Audi exclusive Nappa to wydatek 23 460 zł.

Mercedes-AMG A 45

W stosunku do marki z czterema okręgami w logo, Mercedes wydaje się tanią alternatywą. W końcu ceny w Polsce zaczynają się już od 188 200 zł. A 45 ma czym się pochwalić – z 2-litrowego silnika inżynierowie AMG wykrzesali potężną moc 381 KM osiąganą przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy w wysokości 450 Nm – dostępny w zakresie 2250-5000 obr./min. – trafia na obie osie za pośrednictwem napędu AMG Performance 4Matic i 7-stopniowej przekładni DCT SPEEDSHIFT AMG. Auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,2 s i potrafi osiągnąć ograniczoną elektronicznie prędkość 250 km/h.

Dla zapewnienia sportowych wrażeń z jazdy, samochód może być wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy AMG na przedniej osi. Do tego należy dodać sportowy układ jezdny AMG RIDE CONTROL z 2-stopniową adaptacyjną regulacją amortyzacji, układ chłodzenia AMG z dodatkową chłodnicą wodną we wnęce koła oraz układ wydechowy o zmiennych parametrach. O skuteczne wytracanie prędkości mają dbać tarcze wentylowane od wewnątrz, które skrywają się za 18-calowymi felgami okalanymi przez opony w rozmiarze 235/40.

Do wyboru kierowcy jest system adaptacyjny DYNAMIC SELECT z 4 trybami jazdy – Comfort, Sport, Sport+ i Individual, który pozwala na dostosowanie charakterystyki układu jezdnego w zależności od osobistych preferencji, czy też sytuacji.

Bylibyście gotowi dopłacić prawie 70 000 zł za subtelnie słabsze i minimalnie wolniejsze Audi RS3?

Tagi: #Audi #Mercedes