03.02.2016 12:58

BMW M2 vs BMW 1M

Następcą świetne przyjętego 1M jest najnowsze M2. Oba auta zostały opracowane przez bawarską dywizję Motorsport – BMW M.

BMW M2 vs BMW 1M
foto: materiały prasowe

BMW M2 skrywa pod maską nowo opracowaną 3-litrową podwójnie doładowaną rzędową szóstkę o mocy 370 KM. Moment obrotowy w wysokości 465 Nm dostępny jest w przedziale 1400-5560 obr./min. Funkcja „overboost” pozwala na chwilowy wzrost o 35 Nm, do wartości 500 Nm w nieco bardziej ograniczonym zakresie obrotów – 1450-4750 na minutę.

W standardzie moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej. W takiej wersji sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,5 s. M2 Coupe wyposażone w automatyczną, dwusprzęgłową, 7-biegową skrzynię DCT na to samo potrzebuje 4,3 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.

Producent obiecuje średnie spalanie 7,9 l/100 km dla wersji z przekładnią ręczną i 8,5 l/100 km dla odmiany z automatem. Masa własna może wynosić 1495 lub 1520 kg.

Co ciekawe, tor Nurburgring Nordschleife BMW M2 pokonało w 7 minut i 58 sekund. To o 17 sekund szybciej od 1M. Nawet M3 E92 było wolniejsze o 7 sekund.

W Polsce M2 kosztuje od 267 000 zł za odmianę z przekładnią ręczną. Ceny modelu z DCT zaczynają się od 286 788 zł.

BMW serii 1 M Coupe

To auto zostało oficjalnie zaprezentowane w grudniu 2010 roku. Niemiecki producent zdecydował się na nazwę 1M, zamiast M1 po to, by nie tworzyć zamieszania wokół legendarnego modelu oryginalnie nazwanego BMW M1.

Sportowe coupe napędzane było podwójnie doładowanym silnikiem N54 znanym z innych modeli – 335i, Z4 sDrive35i oraz 740i. W tym wydaniu wykrzesano z niego 340 KM osiąganych przy 5900 obr./min. oraz 450 Nm dostępnych w zakresie 1500-4500 obr./min. Dzięki funkcji „overboost” mogła ona zostać chwilowo wywindowana do wartości 500 Nm.

Moment obrotowy przenoszony był na tylne koła wyłącznie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej. W stosunku do standardowego E82 auto wyróżniało się znacznie szerszymi nadkolami. Pomimo nieco większego nadwozia, zredukowano masę własną o 35 kg do 1495 kg.

Na początku planowano stworzyć jedynie 2700 egzemplarzy 1M Coupe, ale ze względu na ogromne zainteresowanie tym samochodem, zwiększono ten limit. Kres produkcji nastąpił w 2012. Na świecie sprzedano łącznie 6309 pojazdów.

Które BMW Wam się bardziej podoba?

Tagi: #BMW #VS