15.03.2016 13:05

BMW M2 vs Mercedes-AMG CLA 45

Najmniejszy model „M” w gamie bawarskiego producenta to jeden z najbardziej wyczekiwanych samochodów BMW. Jednak czy jest w stanie zagrozić konkurentowi ze znaczkiem Mercedesa?

BMW M2 vs Mercedes-AMG CLA 45
foto: materiały prasowe

Oczekiwania względem modelu M2 są przeogromne, a wszystko przez bliski ideału model M235i, który recenzentom dał się poznać jako samochód nastawiony na dostarczanie niebywałej radości z jazdy. Świetnie się sprawdza podczas torowej jazdy na czas i równie wyśmienicie w próbach driftu. W odmianie prototypowej M235i potrafiło nawet samo jeździć poślizgami.

BMW M2

M2 jest najmocniejszą dostępną wersją tego dwudrzwiowego coupe – pod maską skrywa nowo opracowaną 3-litrową, podwójnie doładowaną rzędową „szóstkę”, z której inżynierowie BMW wycisnęli 370 KM. Moment obrotowy w wysokości 465 Nm dostępny jest w przedziale 1400-5560 obr./min., a funkcja „overboost” pozwala na chwilowy wzrost o 35 Nm do wartości 500 Nm w bardziej ograniczonym zakresie – 1450-4750 obr./min.

W bazowej odmianie moment obrotowy trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej – i w takiej wersji od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza 4,5 s. O 0,2 s mniej na dokonanie tego samego potrzebuje odmiana z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią DCT. Do dyspozycji kierowcy są trzy tryby jazdy – Comfort, Sport i Sport+.

Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Producent obiecuje średnie zapotrzebowanie na paliwo oscylujące wokół 10,5-11,6 l/100 km w mieście, 6,4-6,7 poza miastem, a w cyklu mieszanym 7,9-8,5 – przy czym niższymi wartościami może poszczycić się droższa o 19 790 zł wersja z przekładnią automatyczną. Masa własna pojazdu wynosi 1495 kg z ręczną przekładnią i 1520 kg z DCT.

BMW M2 mierzy 4468 mm długości, 1854 mm szerokości i 1410 mm wysokości przy rozstawie osi 2693 mm. W jego wnętrzu wygospodarowano miejsce na 4 osoby oraz 390 litrów przestrzeni w bagażniku.

O komfort i pewne prowadzenie dba wielowahaczowe niezależne zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i z tyłu. Układ kierowniczy jest z kolei elektrycznie wspomagany. Nadkola auta wypełniają 19-calowe felgi okalane przez ogumienie Michelin Pilot Sport w rozmiarze 245/35 z przodu i 265/35 z tyłu. Za nimi skrywają się zaciski o średnicy adekwatnie – 380 mm i 370 mm.

Kosztujące od 267 000 zł BMW M2 pokonało długą pętlę toru Nurburgring w czasie 7 minut i 58 sekund. Ten rezultat jest lepszy o 7 sekund od tego, uzyskanego przez 420-konne BMW M3 E92.

Bawarski samochód był równie szybki na torze Hockenheim, gdzie Mercedesa-AMG CLA 45 pokonał o 1,5 sekundy. Warto zwrócić uwagę na to, że sam przejazd BMW do najefektywniejszych nie należał:

Mercedes-AMG CLA 45

Stuttgarcki producent samochodów twierdzi, że CLA 45 jest modelem niezwykłym, fascynującym i sportowym, godnie reprezentującym usportowione modele sygnowane przez AMG. Czterodrzwiowe wysokowyczynowe coupe ma oferować sportowe wrażenia z jazdy, ekstrawagancki design i duży zakres indywidualizacji.

Auto wyróżnia się listwami progowymi AMG ze szczotkowanej stali szlachetnej, obręczami AMG wykonanymi z lekkich stopów metali z ogumieniem 235/40 R18, pakietem sportowych siedzeń, spojlerem AMG wraz ze splitterem i nakładkami, dyfuzorem oraz układem wydechowym z dwiema chromowanymi podwójnymi końcówkami, zintegrowanymi ze zderzakiem.

Jednak to, co w tym modelu jest najważniejsze, to silnik. Dwulitrowa jednostka turbodoładowana jest najmocniejszym na świecie produkowanym seryjnie silnikiem 4-cylindrowym. Oferuje 381 KM i 475 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który przekazywany jest na obie osie za pośrednictwem napędu 4MATIC. Biegami żongluje 7-stopniowa sportowa skrzynia biegów DCT SPEEDSHIFT AMG.

CLA 45 pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego jest w stanie osiągnąć już po 4,2 s i rozpędzić się do ograniczonej elektrycznie prędkości 250 km/h. Producent obiecuje średnie zużycie paliwa wyrażane wartościami 9,2-9,6 l/100 km w mieście, 5,6-6,0 l w trasie i 6,9-7,3 w cyklu mieszanym. Do dyspozycji kierowcy są 3-stopniowy elektroniczny system stabilizujący tor jazdy, tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT i sportowy parametryczny układ kierowniczy.

Mercedes mierzy 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1432 mm wysokości przy rozstawie osi 2699 mm. Jego masa własna wynosi 1585 kg. Do dyspozycji podróżnych jest 5 siedzeń oraz bagażnik o pojemności 470 litrów. Jest zatem bardziej praktyczny od BMW M2.

CLA 45 dostępne jest także w wersji kombi, czyli Shooting Brake. Ceny tego samochodu w polskim salonie startują z pułapu 225 600 zł. Klienci mogą zdecydować się także na specjalny pakiet stylistyczny – Orange Art Edition za dopłatą 34 108 zł, w skład którego wchodzi pomarańczowa listwa okalająca osłonę chłodnicy, pomarańczowe ranty felg oraz grafitowo-matowe wzory nad bocznymi progami. We wnętrzu z kolei znajdują się pomarańczowe akcenty, w tym szwy na siedzeniach i desce rozdzielczej.

Warto Waszym zdaniem dopłacić do tylnonapędowego BMW?

Tagi: #BMW #Mercedes #VS