03.06.2016 12:40

Fiat Fullback vs Mitsubishi L200

Producenci starają się za wszelką cenę ciąć koszty produkcji. Dlatego też powstaje tak wiele podobnych do siebie modeli, różniących się niekiedy wyłącznie emblematami. Jak jest w przypadku Fullbacka i L200?

Fiat Fullback vs Mitsubishi L200
foto: materiały prasowe

Fiat Fullback to tak jakby Mitsubishi L200 piątej generacji, tylko że w przebraniu. Zmienione zostały między innymi przednie i tylne światła, osłona chłodnicy, szyld oraz… nazwa. Ta ostatnia z kolei nawiązuje do słowa określającego pozycję obrońcy w amerykańskim futbolu.

Zupełnie tak jak Mitsubishi, na który zresztą bazuje, ma pod maską 2,4-litrowego turbodiesla DI-D opracowanego przez japońskiego producenta aut. Samochód dostępny jest w jednym z dwóch wariantów mocy – 150 lub 180 KM. W standardzie moment obrotowy wędruje na obie osie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni automatycznej. Opcjonalnie można zdecydować się na automat o 5 przełożeniach.

W konfiguracji z podwójną kabiną ten włoski „obrońca” może pochwalić się imponującym maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem wynoszącym 1045 kg. Fullback powstał z myślą o podbiciu segmentu pickupów. Na rynku konkurować ma między innymi z takimi konkurentami jak Mitsubishi L200, Nissan Navara, Toyota Hilux, Volkswagen Amaro i Isuzu D-Max.

Auto w Polsce po raz pierwszy zaprezentowane zostało na żywo podczas wystawy Poznań Motor Show 2016. Klienci w kraju nad Wisłą zdecydować się mogą na jedną z dwóch odmian nadwoziowych – do wyboru są 2-drzwiowa przedłużona kabina lub podwójna kabina 4-drzwiowa. Niezależnie od wersji, za napęd służy wykonany w całości z aluminium turbodiesel 2.4 o mocy 180 KM.

Ceny w Polsce zaczynają się od 126 075 zł za wersję z przedłużona kabiną, 132 225 zł za podwójną kabinę oraz 135 300 zł za taki sam wariant jak poprzedni, ale ze skrzynią automatyczną.

Mitsubishi L200

Za to L200 może pochwalić się dłuższą historią. Model kontynuuje tradycje japońskiego koncernu, która sięga 1946 roku. Wtedy powstał model o nazwie Mizushima, czyli pierwszy niewielki samochód dostawczy. Następnie pojawił się bezpośredni poprzednik L200 – Colt Pickup.

Najnowszy model pokazano na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku. Wraz z jego premierą zadebiutowała również jednostka wysokoprężna oznaczona 4N15, która ma 181 KM i 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do wyboru są dokładnie takie same skrzynie biegów jak w przypadku Fullbacka, czyli 6-biegowa skrzynia ręczna lub opcjonalny automat o 5 przełożeniach.

Nowy model oferuje bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, w tym aż 7 poduszek powietrznych (jedna kolanowa kierowcy), a także system ostrzegania o przekroczeniu pasa ruchu, system stabilizacji toru jazdy oraz kamerę cofania. W ofercie są również reflektory biksenonowe, światła dzienne LED, tempomat, system multimedialny z nawigacją i 7-calowym ekranem, dostęp bezkluczykowy, podgrzewane fotele i automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja. Mitsubishi L200 wytwarzane jest w fabryce Laem Chabang w Tajlandii.

Samochód ten na polskim rynku kosztuje od 109 990 zł za odmianę Invite z 2,4-litrową jednostką DID z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common rail o mocy 154 KM osiąganych przy 3500 obr./min. i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie 1500-2500 obr./min. Mierzący 5195 mm długości lub 5205 mm (Double Cab), 185 mm szerokości i 1775 mm wysokości przy rozstawie osi 3000 mm pojazd waży 1820 kilogramów. Przyzwoite właściwości terenowe mają zapewniać m. in. kąty natarcia 29 stopni, zejścia 25, rampowy 157 i prześwit 225 mm.

Według danych producenta L200 potrafi osiągnąć prędkość maksymalną rzędu 169 km/h. Zadowala się przy tym zużyciem paliwa na poziomie 7,6 l/100 km w mieście, 5,7 poza miastem i 6,4 w cyklu mieszanym, emitując średnio 169 g/km.

Odmiana Invite z tym samym 154-konnym silnikiem i także ręczną 6-biegową skrzynią – za to z podwójną kabiną – kosztuje od 124 990 zł. Za bogatszą wersję wyposażeniową Intense Plus trzeba wydać już 139 990 zł, za to do dyspozycji kierowca ma więcej KM – dokładnie 181. Z kolei topowa odmiana Instyle startuje z pułapu 148 990 zł i jest wyposażona w automat o 5 przełożeniach.

A Wy co wolicie – Fullbacka czy L200?

Tagi: #Fiat #Mitsubishi #VS