24.05.2016 14:34

Renault Grand Scenic IV vs Grand Scenic III

Francuski producent samochodów ujawnił pierwsze zdjęcia nowego Grand Scenica, który trafi do sprzedaży jeszcze w 2016 roku. Jak bardzo on się różni w stosunku do poprzednika?

Renault Grand Scenic IV vs Grand Scenic III
foto: materiały prasowe

To globalny debiut zupełnie nowego Grand Scenica, który w stosunku do krótszej odmiany jest o 24 cm dłuższy, a jego bagażnik pomieści 222 litry więcej. Renault mierzy 4633 mm długości, 1864 mm szerokości i 1661 mm wysokości przy rozstawie osi 2804 mm. Nadkola samochodu wypełniają standardowe 20-calowe felgi wykonane z lekkich stopów metali. Klienci będą mogli również zdecydować się na dwukolorowe nadwozie.

Auto dostępne będzie w odmianie 5- i 7-osobowej. W bagażniku wygospodarowano dokładnie 718 litrów przestrzeni, przy czym w kabinie znalazły się schowki o łącznej pojemności 63 litrów. Złożenie przedniego oparcia fotela pasażera umożliwia przewiezienie przedmiotów o długości nawet do 2,85 m.

Zdaniem producenta samochód oferuje komfortowe warunki podróży, a na liście wyposażenia dodatkowego znalazło się wiele udogodnień znanych chociażby z bogatszych odmian Talismana. Warto zwrócić uwagę chociażby na przednie wentylowane i podgrzewane fotele z funkcją masażu.

Wnętrze Grand Scenica nie jest przeładowane przyciskami, a wszystko dzięki temu, że większością funkcji steruje się za pomocą umieszczonego na konsoli centralnej 8,7-calowego, kolorowego ekranu nowego systemu multimedialnego R-Link. Co więcej dla kierowcy przewidziano wyświetlacz Head-Up Display.

Do uszu pasażerów z kolei może dobiegać dźwięk wydobywający się z systemu audio Bose Surround Sound. Co więcej ułatwić podróż tym samochodem mają liczne rozwiązania, wśród których znalazły się Easy Park Assist, czy też system samoistnie hamujący w razie wykrycia niebezpieczeństwa, w tym pieszych, adaptacyjny tempomat, system utrzymywania samochodu na pasie ruchu, a także asystent martwego pola i kamera cofania.

Klienci będą mieli do wyboru dwie jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne. Wśród tych pierwszych znalazły się Energy TCe o mocy 115 KM lub 130 KM współpracujące z 6-biegową skrzynią ręczną. W ofercie znalazły się silniki wysokoprężne Energy DCi 110 KM z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów, dCi 110 KM Hybrid Assist dostępna wyłącznie z tradycyjną przekładnią oraz Energy dCi 130 i 160 EDC.

Renault zapewnia, że nowy Grand Scenic dba w podróży o swoich pasażerów, dzięki zawieszeniu, które nie dość, że zapewnia pewne prowadzenie, to jeszcze dobrze rozprawia się z ewentualnymi nierównościami nawierzchni.

Francuski producent zachwala także stylistykę nowego modelu, który jego zdaniem wyróżnia się czystymi liniami. Duże felgi okalane przez opony w rozmiarze 195/55 R20 wypełniające nadkola mają podkreślać świetne proporcje samochodu.

Grand Scenic III

Model ten po raz pierwszy został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2009 roku. Dostępny był w 5-drzwiowej wersji w odmianie 5- i 7-osobowej. Mierzył 4560 mm długości, 1845 mm szerokości, 1645 mm wysokości przy rozstawie osi 2700 mm.

Ze zwisem przednim 885 mm i tylnym 905 mm oraz prześwitem 120 mm auto nie pretendowało nawet do miana pseudoterenówki. Za to oferowało niemałą ilość wnętrza we wnętrzu oraz pojemny bagażnik, który mógł pomieścić od 702 do 1863 litrów. Renault mogło również pochwalić się niskim progiem załadunku – 614 mm.

Samochód dostępny był z jedną z 9 jednostek pod maską. Spośród silników benzynowych można było przebierać w 1.4 TCe 16v 130 KM, 1.6 16v 110 KM, zbliżoną odmianą eco2 o tej samej mocy, 2.0 16v 140 KM. Jednak wybór wysokoprężnych wersji był jeszcze obszerniejszy – 1.5 dCi 105 KM, 1.5 dCi FAP 110 KM, 1.6 dCi FAP 160 KM, 1.6 dCi S&S eco2 130 KM, 1.9 dCi FAP 130 KM oraz 2.0 dCi 160 KM. Motory osiągały od 105 do 160 KM oraz od 150 do 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy pojemności od 1397 po 1995 cm3.

Grand Scenic w testach zderzeniowych przeprowadzonych w 2009 roku w wersji 1.5 Diesel Expression zdobył maksymalną notę 5 gwiazdek. Tym samym był to 12 model w gamie francuskiego producenta, który uzyskał taki wynik. Bezpieczeństwo dorosłych oceniono na 91%, dzieci na 76%, a pieszych – 42%.

W zdobyciu tak dobrego rezultatu pomogło dobre wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, czyli poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie, kurtyny powietrza, system wspomagania nagłego hamowania BAS.

W zależności od preferencji klientów, mogli oni zdecydować się na takie udogodnienia jak tempomat, czy też system audio Bose z 9-głośnikami. Przy okazji auto oferowało dość dobry komfort. Jego zawieszenie skutecznie wybierało nierówności, przy czym kabina z równie wysokim powodzeniem izolowała pasażerów od wszelkich dźwięków dochodzących z zewnątrz. Do tego podróżujący mieli do wyboru sporą liczbę schowków. Samo wnętrze wykonano z niezłej jakości materiałów.

Minivan w większej odmianie produkowany był w Douai we Francji.

Jak Wam się podoba nowy Grand Scenic?

Tagi: #Renault #VS