25.01.2016 11:26

Subaru BRZ vs Toyota GT86

Oba te auta – bardzo subtelnie różniące się od siebie – zostały stworzone przy współpracy Subaru i Toyoty. W USA i Kanadzie niemalże identyczny samochód sprzedawany jest przez markę Scion pod nazwą FR-S.

Subaru BRZ vs Toyota GT86
foto: materiały prasowe

Sportowy pojazd opracowano z myślą o tym, żeby zapewniał tak dużo frajdy z jazdy, jak to tylko możliwe. Ma umieszczony z przodu silnik typu bokser o pojemności 2 litrów i mocy 200 KM. Jego maksymalny moment obrotowy w wysokości 205 Nm osiągany jest przy 6400 obr./min. Trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej lub automatu o tej samej liczbie przełożeń.

Wbrew pozorom oba samochody nie różnią się wyłącznie znaczkiem. Z zewnątrz w oczy rzucają się inne przednie zderzaki. Inaczej także zestrojono zawieszenie. Subaru pod tym względem jest zupełnie bezkompromisowe – wyróżnia się twardszymi stabilizatorami, przez co bardziej nadaje się na tor, niż do codziennej jazdy po publicznych drogach. Toyota zaś, jest wręcz komfortowa w zestawieniu ze swoim bliźniakiem. To oznacza, że dwa na pozór identyczne auta mają nieco różne oblicza.

Jednak zarówno jeden, jak i drugi, odznacza się świetnymi właściwościami jezdnymi i rewelacyjnie wywiązuje się ze swojej roli, dostarczając wprawnemu kierowcy ogrom satysfakcji z prowadzenia.

GT86 i BRZ od 0 do 100 km/h rozpędzają się w 7,6 s. Toyota deklaruje prędkość maksymalną 226 km/h, a Subaru – o 4 km/h większą. Wspólnymi mianownikami są masa własna 1240 kg, długość 4,24 m, szerokość 1,77 m, wysokość 1,28 m oraz rozstaw osi 2,57 m. Inżynierowie zadbali również o niski współczynnik oporu powietrza – 0,27 Cx. Nadkola wypełniają 17-calowe felgi okalane przez opony w rozmiarze 215/45 R17.

Różnią się także ceną. Subaru BRZ startuje z pułapu 133 903 zł, podczas gdy za GT86 trzeba wydać od 119 900 zł w bazowej wersji Active, a w droższej Premium – od 129 900 zł.

Co ciekawe, w listopadzie 2015 GT86 zostało pierwszym tylnonapędowym samochodem, które w XXI wieku zostało dopuszczone do startów w rajdach w kategorii R3 przez Międzynarodową Federację Sportów Motorowych (FIA). Specjalnie przygotowane auto otrzymało logotyp CS-R3.

W styczniu 2016 profesjonalny kaskader – Alastair Moffatt – ustanowił rekord Guinnessa Subaru BRZ. Obrócił się wokół własnej osi, mając do dyspozycji zaledwie 2,25 m zapasu względem długości auta. Co ciekawe, poprzedni rekord także osiągnięto tym samym pojazdem.

GT86 to też samochód, który zaliczył pewien „blamaż”, nie zdając tzw. testu łosia (w nieco humorystycznej wersji):

A Wy co byście wybrali? Subaru BRZ czy może Toyotę GT86

Tagi: #Duperele #Subaru #Toyota