05.06.2017 14:21

Oburzenie po reklamie Królewny Śnieżki

Ludzie odpowiedzialni za promocję filmu animowanego „Red Shoes & the 7 Dwarfs” rozzłościli wszystkich, w tym Chloe Grace Moretz, aktorkę podkładającą głos Królewnie Śnieżce. 

Oburzenie po reklamie Królewny Śnieżki
foto: kadr z filmu

Festiwalowi w Cannes nie są obce kontrowersje. Wielu ludzi interesowało się wojną między Netfliksem a włodarzami imprezy, ale w ostatnich dniach głośniej zrobiło się o skandalu, jaki wywołał plakat promujący animację „Red Shoes & the 7 Dwarfs”, który ukazano podczas targów w stolicy ambitnego kina. Jacyś wyjątkowo „mądrzy” marketingowcy wpadli na pomysł, aby zestawić dwie Królewny Śnieżki z odmiennym wzrostem oraz talią i podeprzeć ten obraz takim hasłem:

"

Co by było, gdyby Królewna Śnieżka nie była piękna, a siedmioro krasnoludków niskich? "

Zobaczcie sami grafikę:

Oburzający plakat zauważyła modelka plus size Tess Holliday i opublikowała go na swoim Twitterze. Przy okazji wysłała zapytanie do aktorki Chloe Grace Moretz, która użyczyła swojego głosu Królewnie Śnieżce:

"

Jakim cudem zostało to zaakceptowane przez marketingowców? Czy w porządku jest mówienie dzieciom, że bycie grubym oznacza bycie brzydkim? "

Reakcja aktorki była niezwłoczna i odniosła się do sprawy w mediach społecznościowych:

"

Jestem tak samo przerażona i zła, jak wszyscy. To nie zostało zaakceptowane przeze mnie, ani mój zespół. "

Moretz broniła jednak samego filmu, zapewniając, że scenariusz jest piękny. Trudno w to uwierzyć, gdy przyjrzymy się samemu zwiastunowi filmu, który ma stanowić parodię Disneyowskiej „Królewny Śnieżki i siedmiu krasnoludków” oraz baśni braci Grimm. Przedstawia ona krasnoludków obserwujących Śnieżkę w trakcie zmysłowego rozbierania. Jednak ich zachwyt przechodzi w przerażenie, gdy piękna bohaterka ściąga buty i zmienia się w grubszą wersję siebie, która nie stroni przy okazji od bekania. Trzeba przyznać, że jest to humor wątpliwej natury. Zobaczcie sami: 

Reżyser Sung-ho Hong oraz producentka Sujin Hwang napisali oficjalne przeprosiny i zapewnili, że przerywają kampanię promocyjną swojej animacji, bo osiągnęła efekt odmienny od zamierzonego. Jednak zwiastun wciąż jest dostępny w sieci. Oczywiście po całej tej kontrowersji zyskał też o wiele większą popularność. Póki co nie przełożyło się to na znalezienie dystrybutora. 

Kamil Dachnij
Tagi: #Duperele #Królewna Śnieżka