18.01.2017 11:21

Jakie seriale najchętniej oglądamy na Netfliksie?

Możecie obstawiać: „House of Cards”? „Stranger Things”, „Daredevila”? A może zupełnie co innego?

Jakie seriale najchętniej oglądamy na Netfliksie?
foto: materiały prasowe

Netflix rządzi - przynajmniej w kwestii seriali, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Tak jak Spotify zmieniło nasz sposób myślenia o konsumpcji muzyki, tak gigant streamingu wideo sprawił, że na dobre zapomnieliśmy o starodawnym, telewizyjnym sposobie oglądania seriali: z uwzględnieniem przydługich przerw na reklamy i czekania na kolejny epizod tydzień, jeśli nie dłużej.

Wypuszczanie całego sezonu serialu naraz, możliwość oglądania go z praktycznie każdego możliwego urządzenia wyposażonego w sensowny wyświetlacz i połączenie z internetem - to z pewnością zaważyło na tym, że z taką łatwością przekonaliśmy się do Netfliksa, nie doszłoby jednak do tego, gdyby platforma nie tworzyła po prostu wysokiej jakości rozrywki.

Patrząc na opublikowane przez Symphony Advanced Media wyniki oglądalności, określenie „wysoka jakość” należałoby wręcz przyjmować za spore niedopowiedzenie. Agencja opublikowała bowiem dane dotyczące streamingu oryginalnych produkcji serwisów VOD w Stanach Zjednoczonych w 2016 roku przez 35 dni od momentu premiery. Pośród 25 seriali aż 21 to produkcje Netfliksa.

Oto jak prezentuje się lista najpopularniejszych produkcji 2016 roku:

  1. Orange Is the New Black (sezon 4) – 23 mln widzów
  2. Stranger Things – 21,7 mln
  3. Fuller House – 21,5 mln
  4. Marvel’s Luke Cage – 12,1 mln
  5. Marvel’s Daredevil (sezon 2) – 11,6 mln
  6. House of Cards (sezon 4) – 8,8 mln
  7. Unbreakable Kimmy Schmidt (sezon 2) – 8,4 mln
  8. The Ranch – 5,8 mln
  9. 11.22.63 – 5,3 mln
  10. Amanda Knox – 4,96 mln
  11. The Get Down – 4,91 mln
  12. Gracie and Frankie (sezon 2) – 4,5 mln
  13. Love – 4 mln
  14. Narcos (sezon 2) – 3,8 mln
  15. Black Mirror (sezon 3) – 3,7 mln
  16. The Crown – 3,5 mln
  17. Bloodline (sezon 2) – 3,3 mln
  18. Longmire (sezon 5) – 3,2 mln
  19. Chelsea Does – 2,7 mln
  20. The Path – 2,06 mln
  21. Flaked – 2,04 mln
  22. Bojack Horseman (sezon 3) – 2 mln
  23. Marco Polo (sezon 2) – 1.9 mln
  24. Goliath – 1,8 mln
  25. Bosch (sezon 2) – 1,6 mln

Choć informacje te nie zostały potwierdzone przez przedstawicieli żadnej z platform, powyższe zestawienie nie pozostawia żadnych pytań co do kwestii kto rozdaje karty na rynku streamingu wideo. W pierwszej dziesiątce znalazła się tylko jedna produkcja, za którą nie odpowiada Netflix: oparta na powieści Stephena Kinga „11.22.63”, za którą odpowiada Hulu. W zestawieniu nie uwzględniono „The Grand Tour” Amazonu.

Jeśli zaś chodzi o twórców „House of Cards”, okazuje się, że ich najpopularniejszym serialem jest obecnie „Orange Is the New Black”, choć po piętach depcze mu już debiutujący w 2016 roku „Stranger Things”. Nie powinna też dziwić wysoka pozycja obu seriali osadzonych w komiksowym uniwersum Marvela.

W 2017 roku Netflix zamierza wprowadzić do swojej oferty ponad 30 nowych, własnych seriali (oraz kolejnych sezonów tych już rozpoczętych), więc raczej nie ma co oczekiwać nagłej zmiany w układzie sił. Do tego platforma przeznaczy 6 miliardów dolarów na same licencje programowe pozyskiwane od osób trzecich.

A jaki jest Wasz ulubiony serial Netfliksa?

Jakub Gańko
Tagi: #News