07.03.2017 11:42

„Nevermind” Nirvany spędził łącznie 350 tygodni na liście Billboardu

Są takie krążki, które są nieśmiertelne. Patrząc na ten wynik Nirvany można śmiało powiedzieć, że ich studyjne dzieło należy właśnie do tego prestiżowego grona.

„Nevermind” Nirvany spędził łącznie 350 tygodni na liście Billboardu
foto: Retna / Photoshot / Reporter / East News

„Nevermind” był jak grom z jasnego nieba. 24 września 1991 roku, gdy pojawiła się ta płyta świat dosłownie oszalał na punkcie grunge'u, zaś singiel „Smells Like Teen Spirit” stał się hymnem pokolenia i jednym z przebojów wszech czasów. Utwór jest ponadczasowym hitem, zaś a MTV i Rolling Stone w 2000 roku umieściły „Smells Like Teen Spirit” na 3. miejscu listy 100 najpopularniejszych utworów.

Album wydaje się naprawdę nieśmiertelny, bo nie dość, że ciągle poznajemy kolejne covery „Smells Like Teen Spirit” np. na łopacie, to co rusz Nirvana pojawia się na koszulkach fanów, kolejnych ciekawych gadżetach czy wpada na koncerty do Sosnowca.

Teraz Nirvana może pochwalić się kolejnym sukcesem. W sumie album „Nevermind” znajduje się 350 tygodni na liście Billboard Top 200, oczywiście z przerwami. W drugiej połowie lutego 2017 krążek wylądował na 134. pozycji. Jest to 8. wynik w historii Billboard 200, zwycięzcą jest bowiem „The Dark Side Of The Moon” Pink Floyd, który na liście spędził 927 tygodni.

Krążek Nirvany pojawił się na liście Billboardu 12 października 1991 roku na 144 pozycji. Wówczas sprzedano 6 000 kopii albumu i płyta pozostała na liście przez 2 lata w końcu opuszczając listę w lipcu 1993, by po 3 tygodniach znowu powrócić.

Co więcej „Nevermind” posiada status diamentowej płyty w Stanach Zjednoczonych za sprzedaż 10 milionów egzemplarzy, zaś na całym świecie płyta rozeszła się w 30 milionowym nakładzie.

Który album Nirvany jest najlepszy?

Aleksandra Degórska
Tagi: #Nirvana #Rock News