05.02.2016 15:02

Jak zadbać o prawidłową wagę? Sprawdzone sposoby na odchudzanie

Szczupła sylwetka to nie tylko wymysł nowoczesnego społeczeństwa, które dąży do nierealnego ideału. To również gwarancja długiego i zdrowego życia. O prawidłową wagę musisz zadbać nie dlatego, że tak mówią Ci magazyny o modzie, ale dlatego, że długotrwała otyłość może prowadzić do poważnych chorób i dolegliwości.

Jak zadbać o prawidłową wagę? Sprawdzone sposoby na odchudzanie
foto: Pixabay.com

Jeśli jesteś jedną z tych osób, które nieustannie zmagają się ze zbędnymi kilogramami, bez obaw! Mamy dla Ciebie kilka sposobów, dzięki którym odchudzanie będzie skuteczne.

Czy otyłość może być niebezpieczna?

Otyłość bez wątpienia jest niebezpieczna na naszego zdrowia. Zbyt duża masa ciała naraża Cię na bardzo poważne problemy zdrowotne, których można bardzo łatwo uniknąć dbając o swoją sylwetkę.

Osoby z nadwagą narażają się na problemy sercowo-krążeniowe. Znacznie częściej dotyczy ich nadciśnienie czy niedokrwienie serca, które może prowadzić do udarów. Pojawiają się też problemy z oddychaniem - bezdech senny czy astma. Nadwaga to również groźba cukrzycy typu 2.

Ostatnie badania pokazały także, że otyłość zwiększa ryzyko zachorowania na różnego typu nowotwory. Dlaczego tak się dzieje? Gdy w organizmie znajduje się dużo odłożonej tkanki tłuszczowej, zwiększa się produkcja hormonów, sprzyjających rozwojowi komórek rakowych.

Kiedy trzeba się wziąć za siebie?

Wielu z nas mówi sobie, że to normalne, że z wiekiem przybieramy trochę na wadze, a nadprogramowe kilogramy nie są ogromnym problemem. Niestety, nawet kilka kilogramów za dużo może wpłynąć na Twoje zdrowie oraz jakość życia.

Kiedy można mówić o otyłości? Naukowcy zbadali to i ostatecznie doszli do wniosku, że otyłość zaczyna się, gdy masa ciała wzrośnie o 120 proc., czyli liczba przybranych kilogramów to 20 proc. wagi.

Skutecznym i bardzo prostym sposobem na sprawdzenie czy mamy problem z otyłością jest zmierzenie obwodu talii. To właśnie tam odkłada się tłuszcz trzewny, który jest najlepszym wyznacznikiem otyłości.

W przypadku kobiet obwód nie powinien przekraczać 80 cm. Ponad 80 cm w talii to zwiększenie ryzyka powikłań, a ponad 88 cm to niemal gwarancja problemów zdrowotnych.

Mężczyźni powinni dbać o to, aby obwód talii nie był większy niż 94 cm. Przekroczenie tego limitu to narażenie się na dolegliwości związane z otyłością. Gdy obwód Twojej talii jest większy niż 102 cm masz problem z otyłością.

Innym bardzo popularnym testem na to czy Twoja waga nie stanowi zagrożenia dla Twojego zdrowia jest obliczenie wskaźnika BMI.

Jak jeść, żeby schudnąć?

Aby schudnąć, musisz jeść przede wszystkim zdrowo. Unikaj przetworzonych produktów i postaw na świeżą żywność, którą będziesz przygotowywać samodzielnie w domu.

Zamień zwykłe białe pieczywo, ryż i makaron na ich pełnoziarniste zamienniki. Zawierają one dużo błonnika, który świetnie wpływa na metabolizm i wspomaga skuteczne odchudzanie. Co więcej, sycą na znacznie dłużej, więc nie mamy ochoty na podjadanie między posiłkami.

Musisz unikać również dietetycznych pułapek. Bardzo wiele osób uważa, że schudną jedząc tylko produkty typu „fit” czy „lekki”. Niestety, nie są one regulowane żadnymi restrykcjami prawnymi, więc bardzo często zdarza się, że są bardziej kaloryczne niż produkt wyjściowy.

Pamiętaj również o tym, żeby zachować umiar w jedzeniu produktów niskokalorycznych i uważanych za „wspomagaczeodchudzania. To, że wafle ryżowe mają niewiele kalorii nie znaczy, że możesz jeść całą paczkę. Uważaj też na takie produkty jak olej kokosowy, awokado czy jagody goji. Pomimo tego, że faktycznie są zdrowe i wspomagają zrzucanie kilogramów, to musisz bardzo ważne jest przestrzeganie zalecanej porcji dziennej. Bezkarne jedzenie ich może zaprzepaścić marzenie o szczupłej sylwetce i doprowadzić do odwrotnego efektu, ponieważ zawierają one bardzo dużo kalorii.

Ważne jest również odpowiednie dostosowanie diety do Twojego trybu życia i wieku oraz Twojej płci. Aby to zrobić, nie musisz umawiać się na drogą wizytę u dietetyka. Wystarczy internet.

Prosty w użyciu kreator diety, szybko obliczy Twoje BMI, powie ile kalorii dziennie potrzebujesz oraz pomoże Ci skomponować jadłospis na cały dzień.

Jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Sama dieta to oczywiście nie wszystko. Badania pokazują, że klucz do skutecznego odchudzania to w 80 proc. dieta, a w 20 proc. aktywność fizyczna.

Nawet kilkanaście minut dziennie robi różnicę. Co więcej, nie jest Ci do tego potrzebny karnet na siłownię. W internecie znajdziesz mnóstwo filmów instruktażowych, dzięki którym możesz samodzielnie ćwiczyć w domu.

Specjaliści przygotowali dla Ciebie zestawy ćwiczeń, które pomogą Ci w walce z nadwagą.

Są również treningi, które zadbają o poszczególne partie ciała. Np. brzuch:

Czy o pośladki:

Pamiętaj jednak, że podczas treningu musisz zmieniać zestawy ćwiczeń. Nasze mięśnie mają tzw. „pamięć”, która sprawia, że po pewnym czasie przyzwyczajają się one do konkretnych ruchów. Mięsień przestaje się wtedy rozwijać oraz spalać tłuszcz, a więc nasze odchudzanie przestaje być skuteczne.

Suplementy diety na odchudzanie

Nie wymyślono jeszcze magicznej pigułki, która pozwoli Ci zrzucić zbędne kilogramy. Na rynku znajdziesz jednak suplementy diety, które ułatwią spalanie tłuszczu, przyspieszą metabolizm i sprawią, że Twoje wysiłki szybciej przyniosą efekty.

Dobrze wybierać suplementy które dostosowane do Twojego wieku. Dzięki temu znacznie szybciej pozbędziesz się problemu nadwagi. Panie, które przekroczyły 30. rok życia powinny sięgnąć po Therm Line 30+, a czterdziestolatki po Therm Line 40+. Unikalna kompozycja składników jest dobrana tak, aby wspomóc metabolizm, który z wiekiem się zmienia.

Suplementy diety wspomagające odchudzanie to pomoc nie tylko dla kobiet. Na rynku znajdziesz również Therm Line Men, który został stworzony specjalnie dla mężczyzn. Produkt zadba również o utrzymanie prawidłowego libido.

Na co jeszcze należy zwrócić uwagę wybierając suplement diety? Przede wszystkim na ilość składników o udowodnionym działaniu wspomagającym odchudzanie.

Badania udowodniły, że podczas odchudzania bardzo skuteczny jest ekstrakt z owoców cytrusowych i guarany - Sinetrol-XPur, zawarty m.in. w Therm Line Forte. Po 12 tygodniach eksperymentu, podczas którego badani przyjmowali składnik, okazało się, że zmniejszył on obwód talii i bioder oraz zredukował tkankę tłuszczową znajdującą się na brzuchu.

Równie skuteczne jest indyjskie zioło gurmar. Jest ono w stanie przyspieszyć spalanie cukrów oraz unormować zmiany metaboliczne. To jednak nie wszystko, gurmur zmniejsza również łaknienie i apatyt na słodycze, ponieważ znieczula kubki smakowe odpowiedzialne za odczuwanie słodkiego smaku.

Wg Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności morwa biała wspomaga utrzymanie odpowiedniego metabolizmu węglowodanów. Hamuje ona rozbijanie węglowodanów złożonych do cukrów prostych, a co z tym idzie ogranicza wchłanianie ich do krwi.

Jeśli chcesz również zmniejszyć odkładanie się tłuszczu w organizmie, wybierz suplement bogaty w ekstrakt w Garcinii cambogii - owocu z drzewa tamaryndowca. Zmniejsza on syntezę węglowodanów, a następnie odkładanie się ich w postaci tkanki tłuszczowej. Zwiększa też ilość serotoniny w mózgu, dzięki czemu łaknienie jest mniejsze.

Wszystkie te składniki znajdziesz w produktach linii Therm Line, wspomagających odchudzanie. 

Jak uniknąć efektu jojo?

Wiele osób poddało się w walce z nadwagą czy otyłością, ponieważ ma dość ciągle powracającego efektu jo-jo. Niestety efekt ten to nie złośliwość naszego ciała czy naturalny proces. Wina leży po naszej stronie.

Największym błędem jest powrót do dawnych przyzwyczajeń. Jeśli od kilku tygodni byłeś na diecie, a potem nagle znowu sięgasz po niezdrowe, wysokokaloryczne jedzenie, nic dziwnego, że kilogramy wracają w zastraszająco szybkim tempie. A gdy dodasz do tego jeszcze zrezygnowanie z ćwiczeń - powrót do poprzedniej wagi jest gwarantowany.

Co zrobić, aby go uniknąć? To nic trudnego. Po prostu zachowaj umiar i zdrowy rozsądek.

Nie musisz do końca życia być na diecie i codziennie ćwiczyć na siłowni. Staraj się jednak unikać słodyczy i przekąsek. Jedz regularnie i zdrowo oraz nie rezygnuj zupełnie z aktywności fizycznej!

Tagi: #Reklama