30.05.2016 12:07

72% Europejczyków nie rozumie smartfonów

72% Europejczyków – w tym Polaków – udaje tylko, że wie co dokładnie oznacza termin chmura, streaming i internet rzeczy. Kłopoty sprawiają nawet emotikonki. 11% przepytanych przyznało, że wśród technologii po prostu się gubi.

72% Europejczyków nie rozumie smartfonów
foto: materiały prasowe

Takie wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez Samsunga. W Polsce pytania zadano 1000 osób – koreański gigant chciał się dowiedzieć, jaka technologia zaszyta w smartfonach jest najczęściej używana i co wiedzą o niej właściciele telefonów.

Z otrzymanych odpowiedzi wynika, że 55% Europejczyków fascynuje się nowymi technologiami. Przekłada się to bezpośrednio na rozpowszechnienie nowoczesnych urządzeń oraz pełniejszym wykorzystaniu ich możliwości – swoją biegłość w obsłudze smartfonów w latach 2014-2016 poprawiło 52% użytkowników.

Trendy europejskie są zgodne z sytuacją wynikającą z badań przeprowadzonych w naszym kraju – Polacy z entuzjazmem podchodzą do nowych technologii, a 13% wprost deklaruje, że nie mogłoby bez niej żyć – jednocześnie jednak prawie 3/4 badanych przyznaje, że nie zawsze nadąża ze zdobywaniem wiedzy na temat upowszechniających się rozwiązań.

foto: materiały prasowe

Jest to ważna konkluzja dla producentów smartfonów, którzy poszukują nowych sposobów na wyróżnienie się od konkurencji. Ich wysiłki nie przyniosą rezultatu, jeśli potencjalni klienci nie będą wiedzieli, do czego będą mogli wykorzystać nowe rozwiązania. W opisie badania przyznaje to Samsung.

"

Wraz z przesuwaniem granic technologii mobilnej, cyfrowej i telewizyjnej branża musi być świadoma tego, w jaki sposób udostępniamy te korzyści poszczególnym użytkownikom. Musi też wspierać tych, którzy mają trudności z posługiwaniem się najnowszymi koncepcjami, takimi jak Internet Rzeczy. Ważne jest, aby każdy uczestniczył w tym procesie. "

Niemal 1/4 respondentów (23%) stwierdziła, że błędne rozumienie terminologii przeszkadza im w pełnym wykorzystaniu wszystkich funkcji urządzenia. W Polsce ten wskaźnik jest mniejszy i wynosi 18%. Z kolei 43% badanych Europejczyków przyznało, że posiada przynajmniej jeden produkt, którego stopień zaawansowania technologicznego przekracza ich potrzeby. Nad Wisłą równo połowa badanych deklaruje, że ma przynajmniej jedno urządzenie bardziej zaawansowane niż ich potrzeby.

Kłopoty potrafią sprawiać nawet emotikony - najmniej zaznajomieni są z nimi Rumuni, z których 27% udawało, że wie na ich temat więcej niż w rzeczywistości. Zaraz za nimi uplasowali się Włosi (26%), z czytaniem emotek ma problemy 13% Polaków. Najbardziej rozwiniętą inteligencję emotikonkową mają Bułgarzy - tylko 5% respondentów z tego kraju przyznało się do zawyżenia poziomu swojej wiedzy na temat emotek.

foto: materiały prasowe

Samsung zbadał także, z jakich rozwiązań najczęściej korzystają właściciele smartfonów. 66% użytkowników uruchamia mapy, 56% śledzi prognozę pogody, a 51% robi zdjęcia. Dla Polaków mapa to też najlepsza aplikacja (68,7 % wskazań), ale na drugim miejscu jest aparat (56,7 %), a na trzecim translator (55 %).

Z jakich funkcji smartfona korzystacie najczęściej?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Duperele #Samsung