23.02.2017 13:58

Disney ogłasza konkurs na emoji

Disney chce, żeby jego postaci pojawiały się na najmniejszych ekranach – i to w postaci emoji. Studio zorganizowało konkurs na zaprojektowanie grafik.

foto: kadr z wideo

Polscy studenci (do tej grupy adresowany jest konkurs) mogą co prawda czuć się dyskryminowani, gdyż nie mogą brać w nim udziału (tak samo, jak z jakiegoś powodu mieszkańcy kanadyjskiej prowincji Quebec) – do wygrania jest 5 wizytacji w Disneyu z możliwością podpatrzenia pracujących tam specjalistów.

Artystów chcących zmierzyć się z wyzwaniem ogranicza tylko kilka zasad – dzieło ma przedstawiać twarz postaci znanej z filmu Disneya (a także studia Pixar, LucasFilm lub Marvela), powinno odzwierciedlać szczęście, smutek, strach, podekscytowanie lub zagubienie i powinno być statycznym obrazkiem.

Małym drukiem zostało jeszcze napisane, że emoji nie może być niegrzeczne, obsceniczne i nieprzyjemne w odbiorze oraz nie może być plagiatem. Disney zachęca, żeby pokazać stworzone przez siebie postaci w jak najbardziej osobisty sposób.

Studio ma już na swoim koncie kilka romansów z emoji, w tym całą serię krótkich filmów pokazujących wariacje na temat filmów powstających pod kuratelą Disneya. Pojawiło się nawet całkiem urokliwe „Przebudzenie mocy”:

Emoji cieszą się coraz większą popularnością – badania naukowe dowodzą, że wpływają na nasze decyzje zakupowe, skłaniając na przykład od zakupu większej ilości zdrowych warzyw.

Ich potencjał dostrzegł nawet Pornhub, który pozwala użytkownikom zamawiać film porno na smartfona wysyłając obrazek budzący odpowiednie skojarzenia.

Emoji trafiły nawet do branży filmowej – można już zobaczyć pierwszy zwiastun obrazu z tymi grafikami w roli głównej.

Używasz emoji?

Tagi: #Duperele