Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable

XID: 1525446839

19.09.2016 14:36

Drukarki HP przestały działać z zamiennikami

HP przygotowało dla użytkowników swoich drukarek niemiłą niespodziankę – urządzenia z dnia na dzień przestały działać, jeśli wykryły stosowanie zamienników atramentów.

Drukarki HP przestały działać z zamiennikami
foto: kadr z wideo

Nie od dziś wiadomo, że producenci drukarek nie zarabiają wcale na sprzęcie – urządzenia są wręcz rozdawane poniżej kosztów produkcji. Jeśli jednak atrament w zasobnikach startowych wyczerpie się, drukujących czeka nie lada wydatek. Zdarza się, że pojemnik z tuszem jest droższy, niż cała nowa drukarka.

Nic więc dziwnego, że powstał atramentowy rynek tanich zamienników – w Polsce mamy kilka marek oferujących tańsze zasobniki z tuszem do drukarek zagranicznych producentów. Nie jest to zabronione prawem, ale jest zdecydowanie potępiane przez firmy drukarkowe, jako że odciąga klientów od oryginalnych tuszy.

Jak radzą sobie z tym producenci drukarek? Z jednej strony próbują przekonywać klientów po dobroci, podkreślając wyższą jakość wydruków otrzymywanych z wykorzystaniem oryginalnych tuszy. Z drugiej zaś starają się utrudnić maksymalnie działalność firmom produkującym zamienniki, na przykład umieszczając w kartridżach układy scalone szyfrujące komunikację z drukarką.

Wszystko wskazuje na to, że w najnowszym starciu pomiędzy HP a producentami zamienników ofiarami stali się klienci. Dosłownie z dnia na dzień użytkownicy nieoryginalnych tuszy zobaczyli komunikat o uszkodzeniu zasobnika i konieczności jego wymiany.

Data zmiany mechanizmu rozpoznawania oryginalności atramentów miała być według internetowych doniesień zaprogramowana w aktualizacji oprogramowania drukarek udostępnionej kilka miesięcy temu. Producent być może chciał, żeby nowy firmware trafił do jak największej liczby drukarek przed jego uaktywnieniem – gdyby o problem zaczął pojawiać się bezpośrednio po instalacji, użytkownicy drukarek zapewne wstrzymaliby się z jej przeprowadzaniem.

Sygnały o odmówieniu pracy drukarki zostały przesłane przez właścicieli modelów HP OfficeJet Pro 8610, HP OfficeJet Pro 8615, HP OfficeJet Pro 8620, HP OfficeJet Pro 8625 i HP OfficeJet Pro 8630 – a więc modeli przeznaczonych dla klientów biznesowych.

W oficjalnym komunikacie HP przyznało, że wprowadziło w oprogramowaniu zmiany mające chronić drukarki oraz dane wymieniane między zasobnikiem a urządzeniem.

A Wy używacie tuszy oryginalnych czy zamienników?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Duperele