24.05.2017 13:34

Operatorzy traktują lepiej nowych niż stałych klientów?

Nie mamy złudzeń – sieci komórkowe i telewizje kablowe dbają o nas tylko do czasu, aż podpiszemy umowę. Takie odczucia mają klienci przepytania w ramach badania rynkowego.

Operatorzy traktują lepiej nowych niż stałych klientów?
foto: materiały prasowe

Z ankiety przeprowadzonej przez ARC Rynek i Opinia wynika, że 71% osób korzystających z usług telefonii komórkowej uważa, że operatorzy mają lepsze warunki dla nowych niż stałych klientów. Odwrotnego zdania jest 11% klientów, różnicy nie widzi 18% konsumentów.

Podobnie wyglądają odpowiedzi osób zapytanych ocenę traktowania przez płatne telewizje – o gorszym traktowaniu przekonanych jest 68% starych klientów, równouprawnienie dostrzega 22% badanych.

Z danych wynika, że przekonanie o gorszym traktowaniu częściej mają osoby najstarsze (z grupy wiekowej 55-66 lat) i mające wyższe wykształcenie.

Przekonanie takie może po części wynikać z naturalnych procesów zachodzących na rynku – wraz z postępem technologicznym i większa przepustowością sieci operatorzy przygotowują atrakcyjniejsze oferty. Osoby, które związały się umową terminową muszą jednak zadowolić się tym, co zyskały w chwili składania podpisu.

Poczucie krzywdy jest jednak podsycane przez w dużej mierze przez same przedsiębiorstwa – jeśli przyjrzeć się przekazom reklamowym, w dużej mierze koncentrują się one na korzyściach, jakie się otrzyma po przejściu z innej sieci lub telewizji.

Informacje o bonusach dla stałych klientów są marginalizowane, często także operator nie występuje sam z propozycją dostosowania płaconych stawek do nowych ofert po zakończeniu okresu trwania umowy. Klient, który po czasie dowiaduje się, że mógł za usługę płacić mniej, nie jest raczej zadowolony i lojalny.

Badanie wśród klientów sieci komórkowych oraz telewizji kablowych zostało wykonane na reprezentatywnej próbie 1000 internautów poprzez ankiety online.

A wy kiedy byliście bardziej dopieszczani?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Duperele