25.04.2017 10:52

Spotify pracuje nad własnym sprzętem

Ma być przełomem i „zdefiniować zupełnie nową kategorię urządzeń na rynku” – dzięki ogłoszeniu o pracę opublikowanego przez Spotify dowiedzieliśmy się, że serwis muzyczny chce stać się także producentem sprzętu.

Spotify pracuje nad własnym sprzętem
foto: downloadsource.fr, CC BY 2.0

W opisie stanowiska dyrektora do spraw sprzętowych można wyczytać, że szykowane urządzenie ma mieć podobny wpływ na rynek nowych technologii jak Pebble Watch, Amazon Echo czy Snap Spectacles.

W opisie znalazła się ponadto informacja, że sprzęt ma „wpłynąć na sposób, w jaki świat doświadcza muzyki oraz materiałów mówionych”.

Mowa jest o przynajmniej kilku urządzeniach (użyto liczby mnogiej), które mają mieć możliwość łączenia się z innymi sprzętami – i najprawdopodobniej z internetem.

Do zadań poszukiwanego dyrektora należeć ma opracowanie wymagań dotyczących strony sprzętowej oraz oprogramowania, a także współpraca z dostawcami i producentami w celu „dostarczenia odpowiedniego doświadczenia Spotify dla milionów użytkowników”.

Z górnolotnego opisu nie można na razie wywnioskować zbyt wiele – zapewne będziemy mieć do czynienia z całą rodziną wyspecjalizowanych urządzeniem do obsługi Spotify. Być może wymienione w ogłoszeniu produkty nie zostały wspomniane przez przypadek i serwis chce zaoferować domowy głośnik, okulary z wbudowanymi słuchawkami oraz fitnesowy zegarek z muzyką motywacyjna dla biegaczy.

Gadżety zapewne nie będą potrzebować do działania połączenia ze smartfonem – na rynku jest dużo bezprzewodowych głośników, a Spotify, jak wynika z treści ogłoszenia, myśli o czymś ambitniejszym.

Oprócz tych kilku szczegółów z ogłoszenia (które już zostało usunięte) na temat sprzętu Spotify nie wiadomo nic więcej – nie jest znana nawet orientacyjna data, kiedy urządzenia mogłyby zadebiutować w sprzedaży.

Biorąc pod uwagę czas potrzebny na opracowanie sprzętu, nie należy nastawiać się na niespodziankę wcześniej niż za rok – dwa.

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Gadżety