23.10.2017 13:18

Activision chce utrudniać grę nie kupującym dodatków

Activision opatentowało nową wizję systemu dobierania graczy do rozrywek wieoloosobowych – osobom nie kupującym płatnych dodatków mają być rzucane kłody pod nogi tak długo, aż się złamią i otworzą portfele.

Activision chce utrudniać grę nie kupującym dodatków
foto: materiały prasowe

Pomysł został zgłoszony do zastrzeżenia jeszcze w 2015 roku, patent został przyznany niedawno. Nowy system Activision stawia na głowie zasady, jakie funkcjonowały do tej pory, zakładające graczom udziały w wyrównanych rozgrywkach.

Algorytmy tworzone przez twórców gier miały za zadanie skierować do jednej gry osoby mające podobne umiejętności i doświadczenie, tak by starcie było interesujące, a nie jednostronne. Początkujący rywalizowali więc z początkującymi, a starzy wyjadacze łączeni byli z innymi weteranami.

Activision chce dać odczuć graczom, że są równi i równiejsi. Zrezygnowano więc z zasady fair play na rzecz niemal jej przeciwności – grający mają być łączeni w zespoły w taki sposób, żeby osoby nie używające dodatkowo płatnego ekwipunku jak najbardziej boleśnie przekonywały się o jego wyższości nad domyślnie dostępnym sprzętem.

Deweloper ma nadzieję, że podwyższanie poziomu trudności dla graczy stroniących od mikropłatności da im się we znaki tak bardzo, że w końcu zdecydują się na wyrównanie szans i zakupią dodatkowy ekwipunek.

Jeśli to zrobią, gra będzie dobierać im przez pewien czas takie drużyny i rozgrywki, żeby ich nowy nabytek okazywał się nieoceniony w walce o wygraną i dawał widoczną przewagę, co także ma zachęcić do kontynuowania zwycięskiej passy dzięki wydawaniu kolejnych pieniędzy na sprzęt.

Od działania algorytmu dobierającego graczy do danej rozgrywki może zależeć sukces gry. Wie o tym dobrze CD Projekt RED – jednym z głównych projektów związanych z rozwijaniem Cyberpunka 2077 jest system tworzenia zrównoważonych rozgrywek wieloosobowych. Na jego stworzenie deweloper otrzymał wielomilionową dotację w ramach programu GameInn.

Po pojawieniu się informacji o patencie uzyskanym przez Activision gracze błyskawicznie zaczęli wyrażać swoje niezadowolenie. Twórcy gier zapewnili w odpowiedzi, że obecnie nowy system łączenia graczy nie jest jeszcze wykorzystywany w żadnym z dostępnych w sprzedaży tytułów.

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Gry