14.11.2017 11:04

EA wdeptane w ziemię za obronę mikrotransakcji w Star Wars: Battlefront II

Takiego odzewu w poście broniącym Star Wars: Battlefront II przed zarzutami o zaimplementowaniu pay-to-win EA się nie spodziewała – w ciągu jednego dnia wypowiedź otrzymała ponad 600 000 minusów, a licznik nieubłaganie tyka.

EA wdeptane w ziemię za obronę mikrotransakcji w Star Wars: Battlefront II
foto: materiały prasowe

Gracze z coraz mniejszym entuzjazmem podchodzą do serwowanych im tytułów, w których studia koncentrują się raczej na wprowadzeniu mechanizmów mających zmusić grających do wydawania dodatkowych pieniędzy, jeśli chcą odnosić sukcesy w trybie wieloosobowym.

Doniesienia o praktycznym oddaniu we władanie serwerów Star Wars: Battlefront II osobom, które zdecydują się na korzystanie z mikrotransakcji i wykupywania zamiast zdobywania bonusów mogła stać się kroplą, która przelała czarę goryczy. Podczas rozgrywki w ramach wczesnego dostępu youtuber udowodnił, że wystarczy wydać 90 dolarów, żeby w kilka godzin znaleźć się poza zasięgiem stroniących od dopłacania graczy.

Mowa tu o łatwiejszym dostępie zarówno do kart zwiększających możliwości postaci i pojazdów, jak i szybkim odblokowywaniu bohaterów. Bez uciekania się do mikrotransakcji na dodanie do swojej drużyny Vadera trzeba poświęcić 40 godzin.

Dyskusja na temat „zepsucia” Star Wars: Battlefront II nie umknęła EA i studio postanowiło wytłumaczyć, dlaczego przyjęte przez nich rozwiązanie jest najlepsze z możliwych – zapominając przy tym wspomnieć nawet słowa o mikrotransakcjach. Gracze poczuli się nieusatysfakcjonowani i postanowili pokazać, jak bardzo:

foto: zrzut ekranu

W ciągu jednego dnia użytkownicy Reddita ocenili negatywnie post EA ponad 600 000 razy, co pachnie rekordem świata (nawet zwiastun nowych „Pogromców duchów” nie wywołał aż takiego poruszenia w tak krótkim czasie). Co rozsierdziło graczy?

"

Zamierzeniem takiego rozwiązania jest zapewnienie graczom poczucia dumy i satysfakcji po odblokowywaniu różnych bohaterów.

Ich koszt został ustawiony na podstawie danych z programu otwartej bety i innych poprawek, jakie wprowadziliśmy do największych nagród jeszcze przed premierą. Patrzyliśmy między innymi na średnią liczbę kredytów zarabianych dziennie przez graczy i będziemy stale wprowadzać zmiany, tak być wyzwania dla graczy były angażujące, dawały odpowiednie poczucie wynagrodzenia oraz oczywiście były możliwe do zrealizowane poprzez granie.

Doceniamy informacje zwrotne i pasję, jaką społeczność włożyło w dyskusję na Reddicie, naszym forum oraz wielu mediach społecznościowych.

Nasz zespół będzie stale wprowadzał zmiany i sprawdzał odzew graczy, a aktualizacje chcemy sprawdzać tak często, jak tylko damy radę. "

Premiera Star Wars: Battlefront II odbędzie się 17 listopada 2017 roku. Co bardziej zapaleni i zapalczywi gracze zapowiadają bojkot tytułu w imię zasad.

Zagracie w Star Wars: Battlefront II?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Gry