26.06.2017 10:09

Polacy robią własny prequel do Gothica

Nie wszystko, co dobre, musi się przedwcześnie kończyć – udowadniają to Polacy, którzy od lat robią dodatek do kultowego Gothica. Opublikowali właśnie filmik z pytaniami i odpowiedziami, który można podsumować tylko w jeden sposób – mają rozmach.

Polacy robią własny prequel do Gothica

Gothic II: Dzieje Khorinis tworzony jest jako darmowy, rozbudowany dodatek, który jest tak naprawdę pełnoprawnym prequelem.

Autorzy przedstawią w nim zupełnie nowa historię, rozgrywającą się na 10 lat przed powstaniem bariery. W produkcji pojawią się znane z gry Piranha Bytes postaci w swoich nieco młodszych wcieleniach – do odgrywania ich ról wracają aktorzy z oryginalnego dubbingu.

Prace nad grą będą jeszcze zapewne trwały długo – powstaje jako projekt niekomercyjny, zdecydowana większość zaangażowanych w prace nad Dziejami Khorninis (w tym także aktorzy) nie dostają wynagrodzenia – jednak już teraz widać, jak wiele wysiłku i serca włożono w produkcję.

Niewykluczone, że podczas oglądania poniższego materiału poleje się niejedna sentymentalna łza, a na dysku komputera zostanie zainstalowany z powrotem Gothic II – tak na wszelki wypadek, żeby być gotowym, gdy tylko Dzieje Khorinis zostaną udostępnione:

Jak widać, twórcy rozszerzenia przyjęli taką mają strategię, jak Marvel, który nakręcił awansem sceny gościnnych występów Stana Lee do kilku następnych filmów.

Gothic II: Dzieje Khorinis zaplanowano jako dwuczęściową sagę. Akcja cyklu rozgrywa się na wyspie Vaduz, ważnym ośrodku handlowym królestwa Myrtany:

"

W grze mamy okazję wcielić się w bohatera imieniem Lars, którego życie zmienia się drastycznie za sprawą tajemniczej intrygi. Przed graczem pojawi się opcja dołączenia do jednej z wpływowych gildii oraz decydowania o losie swoim i swoich wrogów. Podczas rozgrywki spotkamy wiele postaci z uniwersum Gothica i poznamy ich historię sprzed czasów powstania bariery. "

Twórcy Gothic II: Dzieje Khorinis podkreślają, że bardzo ważna jest dla nich godność fabularna z oryginalnymi tytułami. Zapowiadają także sporo nowości – na przykład nowe gildie, przedmioty i zbroje – oraz rozbudowaną fabułę wraz z bukietem misji pobocznych.

Jest to najprawdopodobniej pierwszy na świecie fanowski projekt rozszerzeni gry z profesjonalnym dubbingiem autorskim. Dopóki owoc pracy entuzjastów będzie dostępny za darmo, raczej nie należy obawiać się prób zablokowania prac przez właściciela praw do serii, Piranha Bytes:

Jeśli chcielibyście stać się architektami tworzonego przez Polaków świata Gothica, wciąż jest na to szansa – twórcy gry poszukują osób, które zaangażowałyby się w prace nad Dziejami Khorinis. Listę poszukiwanych umiejętności można znaleźć na stronie projektu.

Zagracie w Gothic II: Dzieje Khorinis?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Gry