06.10.2016 11:34

Powstaje filmowa adaptacja Gears of War

Microsoft dogadał się ze studiem Universal odnośnie produkcji filmu w uniwersum Gears of War. Co wiemy o nadchodzącej ekranizacji popularnej serii gier?

Powstaje filmowa adaptacja Gears of War
foto: materiały prasowe

Były już komiksy, książki i gra planszowa. Tym razem szef studia The Coalition i producent wykonawczy poprzednich odsłon serii, Rod Fergusson, podczas streamu na żywo z okazji premiery Gears of War 4 potwierdził, że rozmowy ze studiem Universal Pictures zakończyły się sukcesem i powstanie film na podstawie trzecioosobowych strzelanek, osadzonych w świecie stworzonym przez Cliffa Bleszinskiego - projektanta Unreal Tournament.

Gears of War 4 pojawi się na sklepowych półkach 11 października. W związku z przejęciem przez Microsoft w 2014 roku praw do franczyzy, będzie to pierwsza część, za którą nie stoi Epic Games. Gracz wcieli się w syna Marcusa Fenixa, głównego bohatera wcześniejszych części serii.

Trailer do gry, zawierający akustyczny cover „Nothing Else Matters” Metalliki:

Całość wypowiedzi, w której poinformowano o wspólnych planach Microsoft i Universalu znajdziecie poniżej:

Na razie nie jest znany reżyser ani scenarzysta. Nie podano też, jak prędko obraz trafi do kin. Wiadomo jednak, że produkcją zajmą się panowie z Bluegrass Films - Scott Stuber i Dylan Clark. Ten pierwszy pracował wcześniej przy filmach „Ted”, „Battleship: Bitwa o Ziemię” oraz „Agent i pół”, natomiast drugi odpowiadał między innymi za „Niepamięć” z Tomem Cruisem i „Genezę” oraz kolejne części „Planety Małp”.

Pytany jeszcze w lipcu o prawdopodobieństwo powstania filmu, Rod Fergusson odpowiedział:

"

W tej sprawie dzieją się pewne rzeczy, o których nie mogę dziś mówić, ale możliwe, że wkrótce o nich powiem. Jestem podekscytowany tym, co przyniesie przyszłość. "

Widocznie szef The Coalition w końcu mógł powiedzieć coś więcej, bo zadeklarował, że celem filmu nie ma być kopiowanie fabuły gry. Zamiast tworzyć obraz jak najwierniejszy pierwowzorom, stawia na jakość produkcji.

"

Uważam, że trzeba pozwolić filmom być filmami. To dwa odmienne media, a w pewnych przypadkach także dwie różne grupy adresatów. Myślę, że niektórym wcześniejszym adaptacjom gier komputerowych nie powiodło się, bo próbowano zrobić z nich filmy dla graczy. Jeśli masz wspaniały materiał, z głęboką i rozbudowaną fabułą, z którego możesz tworzyć interesujące historie to świetnie, ale jeśli chcesz trafić tylko do graczy - film nie będzie sukcesem. "

O adaptacji Gears of War, produkowanej przez Scotta Stubera, pierwsze głosy pojawiały się już w 2013. Jeszcze wcześniej, już w 2007, projektem miało zająć się New Line Cinema. Fotel reżysera miał zająć Len Wiseman, autor „Underworld ” i odnowionej „Pamięci Absolutnej”, zaś odpowiedzialność za scenariusz powierzono wtedy Stuartowi Beattie, który pracował przy „Piratach z Karaibów”. Z projektu nic konkretnego nie wynikło, jednak tym razem wygląda na to, że Microsoft pozazdrościł Blizzardowi chińskiego sukcesu „Warcrafta” i rzeczywiście ma zamiar wprowadzić najpopularniejszą franczyzę Xbox One do kin.

Maciek Daszuta

Tagi: #Gears of War #Gry