03.11.2017 15:46

Slavic Monsters to Pokemon GO ze słowiańskimi stworkami

Slavic Monsters to polska gra mobilna, która czerpie inspirację z hitowego tytułu z japońskimi stworkami – zamiast jednak polować na Pikachu, Chikoritę czy Mewtwo, uganiać będziemy się za rusałkami, bazyliszkami, a nawet Smokiem Wawelskim.

Slavic Monsters to Pokemon GO ze słowiańskimi stworkami
foto: materiały prasowe

Gra jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju, już teraz – o ile będzie się miało wystarczająco dużo szczęścia i siły przekonywania – można wziąć udział w jej testach. Liczba otwartych miejsc została już co prawda wyczerpana, ale autorzy obiecują rozważyć każdą odpowiednio umotywowaną prośbę o wpuszczenie w rozszerzony świat słowiańskich wierzeń i mitów.

W planach jest umieszczenie w grze ponad 100 stworów znanych z naszej mitologii oraz gier o Wiedźminie. Tak jak w Pokemon GO, gracze będą musieli chodzić ze smartfonem, żeby napotkać stwory oraz przeciwników.

foto: materiały prasowe

Ich występowanie ma być mocno związane z terenem, po którym się poruszamy. Bez wypadu do lasu nie ma co liczyć na spotkanie Dziada Borowego, bez zamoczenia nóg (a przynajmniej zbliżenia się do rzeki bądź jeziora) nie uda się odnaleźć Wodnika. Unikatowe stworzenia mają występować tam, gdzie umiejscowione są związane z nimi opowieści – może więc się okazać, że grając w Slavic Monster trzeba będzie sporo podróżować po Polsce.

Środowisko i okolice będą także miały duży wpływ na przebieg walk – znajdujące się na swoim terenie stwory będą pewniejsze siebie i silniejsze.

Wczesna (a nawet bardzo wczesna, jako że grafika, animacje i menu będą w przyszłości zastąpione docelowymi) wersja gry wygląda tak:

Oprócz stworzeń wprost ze słowiańskich wierzeń pojawią się także postaci opisane przez inne ludy – tych ma być około 50.

Gra będzie dostępna za darmo, chociaż należy liczyć się z mikropłatnościami. Twórcy Slavic Monsters uspokajają, że nie trzeba będzie płacić, żeby stać się naprawdę dobrym.

"

Zależy nam żeby nasza gra nie była pay2win. Mikropłatności jakie planujemy będą przede wszystkim estetyczne (skiny, dodatki zmieniające wygląd itd.). Mechanika walki jest zbliżona do oryginalnych Pokemonów: wiele ataków do wyboru, kolejne ataki zdobywane przy levelowaniu, efekty czasowe, a w przyszłości wpływ danych przestrzennych na przebieg walki (wodne stworzenia silniejsze nad wodą itd.). "

Autorzy Slavic Monsters mają nadzieję, że gra pozwoli spopularyzować słowiańskie wierzenia na całym świecie, podobnie jak zrobił to Wiedźmin. W Polsce przeżywamy renesans dawnych legend i mitów, co widać chociażby po sukcesie planszówki Stworze – gracze z chęcią sięgną zapewne po tytuł, który wpisuje się w pomysł Wiedźmina GO.

Ciekawe, czy odpowiednikiem rajdów na legendarne stworki w Pokemon GO w Slavic Monsters będą polowania na wiedźminów. Premiera Slavic Monsters zapowiedziana jest na 2018 rok.

Kto wygrałby walkę między Pikachu i Geraltem?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Gry