09.12.2016 09:26

Facebook będzie banował za Reakcje

Długo wyczekiwane Reakcje, wnoszące powiew świeżości do zdominowanego przez przycisk „Lubię to!” świata Facebooka, stały się dla użytkowników niebezpieczne – w wykazie czynności karanych banem znalazło się najpopularniejsze zastosowanie nowych ikonek.

Facebook będzie banował za Reakcje
foto: kadr z wideo

Jak wynika ze statystyk, Reakcje rozczarowały mocno użytkowników Facebooka. Po początkowym zauroczeniu śmiechy i powarkiwania odeszły w odstawkę i większość użytkowników wróciła do dawania „lajków” - nowe ikonki biorą udział w zaledwie 2,4% wszystkich akcji w serwisie społecznościowym.

Stanowiło to spore rozczarowanie dla serwisu, który miał nadzieję lepiej poznać korzystających z jego usług internautów dzięki notowaniu, jakie emocje wzbudzały w nich dane wiadomości. Pozwoliłoby to lepiej ich sprofilować, a co za tym idzie, móc zwiększą skutecznością serwować im reklamy.

Właśnie informacjami ze strefy prywatnej płacimy za bezpłatne korzystanie z Facebooka. Gigant otworzył się w 2016 roku i opublikował długą, liczącą sobie 98 wpisów listę intymnych szczegółów z naszego życia, które wykorzystuje sprzedając reklamy.

Internauci nie zdecydowali się wyrażać swoich uczuć za pomocą Reakcji, szybko jednak znaleziono zastosowania dla rozszerzonej palety ikonek – głosowania. W odpowiedzi na pytanie zadane w serwisie należało wybrać odpowiednią reakcję, żeby zagłosować na jedną z przedstawionych opcji.

Fenomen został zauważony przez Facebooka – i jak wynika z jego reakcji, wcale mu się nie spodobał. Można domniemywać, że takie użycie nowych ikonek wypacza statystyki i utrudnia analizę zbieranych o użytkownikach danych.

W oficjalnych zasadach stosowania Reakcji na pierwszym miejscu znalazł się zapis zabraniający używania ich do przeprowadzania sond i głosowań:

foto: zrzut ekranu

Zabronione jest też tworzenie fizycznych obiektów o kształcie reakcji - na przykład słodkich społecznościowych ciasteczek.

Za złamanie regulaminu grozi czasowe zbanowanie fanpage’a, jeśli mimo takich ostrzeżeń głosowania dalej będą pojawić się na profilu, Facebook pomoże właścicielowi zastanowić się w spokoju nad swoim postępowaniem kasując mu konto.

A Wy bierzecie udział w głosowaniach za pomocą Reakcji?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Facebook #Internet