28.02.2017 12:31

Facebook nie odróżnia w reakcjach miłości od nienawiści

Facebook jest emocjonalnym rasistą – dla niego wszystkie reakcje wyglądają tak samo. Portal przyznał się do tego podsumowując pierwszy rok od wprowadzenia całego zestawu nowych ikonek.

foto: kadr z wideo

Internauci domagali się tego od lat – „lajk”, którym można było oznaczać czytane posty, nie zawsze był stosowny do sytuacji bądź też odczuć komentującego. Najbardziej oczekiwanej opcji, czyli „Nie lubię tego”, użytkownicy się nie doczekali, dostali jednak 5 nowych ikonek reakcji na wyrażanie swoich odczuć.

Większość użytkowników Facebooka okazała się być tradycjonalistami i mimo upływu roku ogranicza się do używania przycisku „Lubię to!”. Jeśli już decydowano się na skorzystanie z ikonek reakcji, w połowie przypadków było to serduszko w Polsce będące komentarzem „Super”, a w krajach anglojęzycznych oznaczające miłość.

W badaniu wykonanym w maju 2016 roku odkryto, że reakcje były używane tylko w 2,4% akcji wykonywanych przy postach. Już wtedy serduszko było zdecydowanym numerem jeden wśród internautów.

Facebook przyznał, że stosowany przez niego algorytm przykłada większą wagę do reakcji, niż przycisku „Lubię to” – oznacza to, że okraszeniu przeglądanego posta jedną z nowych ikonek sprawia, że tematyka zostania zapamiętana jako bardziej interesująca dla użytkownika, niż po zwykłym „zalajkowaniu”.

To z kolei odbijać się będzie na postach, które będą pokazywane internaucie w przyszłości. Co ciekawe, dla Facebooka nie ma znaczenia, czy użytkownik oznaczył dany post reakcja pozytywną lub negatywną – dla niego wszystkie nowe ikonki mają tę samą wartość. Więcej pojawiać się będzie wziąć informacji, które wprawiają danego użytkownika zarówno w zachwyt, jak i w furię.

Polscy użytkownicy Facebooka czekają teraz na wprowadzenie w Messengerze opcji Instant Games – czyli możliwości toczenia pojedynków w grach bezpośrednio z komunikatora. Czas zaczął się szczególnie dłużyć po premierze nowej Nokii 3310 i udostępnieniu w Messengerze starego dobrego węża.

Używacie ikonek reakcji na Facebooku?

Tagi: #Internet