18.05.2017 13:30

Facebook testuje program lojalnościowy dla sklepów

Może się okazać, że w przyszłości zamiast karty w „Moja Biedronka” będziemy pokazywać przy kasie Facebooka – serwis społecznościowy rozpoczął właśnie testy rozwiązania, dzięki któremu można będzie zdobywać zniżki w sklepach.

Facebook testuje program lojalnościowy dla sklepów
foto: materiały prasowe

Nowa funkcja, nazwana „Facebook Rewards”, została po cichu udostępniona wybranej grupie użytkowników.

Facebook dla każdego z nich generuje w swojej aplikacji unikalny kod QR, który powinno wyświetlić się na ekranie smartfona i pokazać obsłudze sklepu. Zeskanowanie go ma mieć taki sam skutek, jak pokazanie wydanej przez daną placówkę karty lojalnościowej.

Internetowy gigant przekonuje, że chce w ten sposób wspomóc ożywianie handlu detalicznego:

"

Prowadzimy właśnie mały test, który ma za zadanie pomóc lokalnym biznesom łączyć się z klientami. Aplikacja Facebooka pozwala zbierać punkty oraz wymieniać je na nagrody w sklepach, które uczestniczą w programie. "

Korporacja nie podała niestety żadnych innych informacji na temat swojej wizji programu lojalnościowego – nie wiadomo więc, kiedy można spodziewać się jego wdrożenia na masową skalę, ani czy będzie dostępny w innych niż USA krajach.

Rozwiązanie może być atrakcyjne zarówno dla użytkowników, jak i sklepów – internauci bez żadnego dodatkowego zachodu mogliby korzystać ze zniżek i nagród w sklepach, zaś partycypujące placówki handlowe mogłyby liczyć na zwiększenie zainteresowania dzięki pojawieniu się na liście sklepów prezentowanych przez Facebooka.

Swój interes ma w udostępnieniu takiej funkcji także serwis społecznościowy – oprócz dodatkowego przychodu, na jaki mógłby zapewne liczyć pobierając opłaty od sklepów biorących udział w programie, Facebook wiedziałby dokładnie, co dokładnie i za ile kupuje dany użytkownik, i mógłby wykorzystać te dane do sprzedawania reklam.

Uczestniczycie w programach lojalnościowych?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Facebook #Internet