02.06.2017 14:11

Przeglądarka blokująca reklamy dostała miliony na rozwój

30 sekund – tyle potrzebowali inwestorzy, żeby przekazać twórcom przeglądarki blokującej reklamy 35 milionów dolarów. Część musiała odejść z kwitkiem – nie wszystkim udało się wpłacić pieniądze.

Przeglądarka blokująca reklamy dostała miliony na rozwój
foto: kadr z wideo

Brave to nowe dzieło byłego szefa Firefoksa. Przeglądarka ma przynieść rewolucję na rynku reklamy internetowej – aplikacja domyślnie blokuje wszystkie reklamy występujące na przeglądanych stronach, dzięki czemu witryny ładowane są zdecydowanie szybciej.

Pierwsze demonstracje działania przeglądarki Brave pojawiły się już w styczniu 2016 roku – i już wtedy robiły spore wrażenie. W bezpośrednim porównaniu pokazano czas potrzebny na otworzenie strony na Safari oraz nowym konkurencie.

Samo blokowanie reklam nie jest powodem, dla którego inwestorzy tak chętnie wyłożyli pieniądze – Brave ma zamiar stworzyć własną sieć reklamową. Jej najważniejszym wyróżnikiem ma być to, że internauci mogą otrzymywać wynagrodzenie za oglądane reklamy.

Brave ma zastępować reklamy pokazywane przez daną witrynę kreacjami opłaconymi w ramach tworzonej przez siebie platformy. Pieniądze za ich pokazanie mają trafiać do przeglądarki i witryny www, na której zostaną podmienione reklamy, swoją dolę na zachętę otrzymają również użytkownicy. Ci mogą także zdecydować, że jednak nie chcą widzieć żadnych reklam i- tylko jeśli będą chcieli - mogą wspierać swoje ulubione serwisy automatycznymi mikropłatnościami z własnego konta podczas ich odwiedzania.

Wypłaty mają być realizowane w krypto walutach – najsłynniejszą z nich jest Bitcoin, którego wartość nieustannie rośnie i bije kolejne rekordy.

Na wsparcie Brave własnymi pieniędzmi załapało się tylko 130 osób – dla reszty z nich zabrakło w przygotowanej puli krypto waluty do wykupienia. Największy fan pomysłu przelał przegladarce 4,7 mln dolarów.

Blokowanie reklam budzi dużo kontrowersji – strony internetowe przypominają, że to ich jedyny sposób zarobku, internauci zaś narzekają, że zbyt inwazyjne formy uniemożliwiają wygodne korzystanie ze stron.

Pogodzić obie strony chcą Polacy, którzy przygotowali UnBlocka – sposób na podmienianie drażniących reklam na akceptowalne przez użytkowników. Z najbardziej irytującymi formami chce walczyć nawet utrzymujące się z rklam Google, które zapowiedziało umieszczenie adblocka w przeglądarce Chrome.

Blokujecie reklamy?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Internet