20.06.2017 14:28

Spotify dodaje użytkownikom utwory wskazane przez wytwórnie

Serwis streamingowy wpadł na nowy sposób zarobku – w zamian za opłatę pobieraną od wytwórni umieści wśród Twojej muzyki sponsorowany utwór.

Spotify dodaje użytkownikom utwory wskazane przez wytwórnie
foto: Jon Åslund, CC BY 2.0

Testy nowej usługi zaczęły się na całym świecie – wtrącenia w liście odtwarzanych utworów widzą zarówno użytkownicy korzystający z wersji webowej, jak i aplikacji na smartfony.

Sponsorowane utwory proponowane są tylko osobom, które nie korzystają z płatnej wersji premium. Takich użytkowników jest większość – jest ich 90 mln, w porównaniu do 50 mln regularnie płacących za dostęp do muzyki.

Dla wytwórni muzycznych taki sposób promocji może mieć sens – Spotify przekonuje, że płatne propozycje dobierane są podług gustu użytkownika, jest więc spora szansa, że sponsorowany utwór przypadnie mu do gustu.

Reklamowana muzyka nie uruchomi się sama – wymagane jest kliknięcie w nią przez użytkownika. Jeśli utwór się spodoba, można go od razu zapisać na liście do dalszego odsłuchu.

Z programu bardzo łatwo się wypisać – wystarczy odkliknąć w ustawieniach opcję pokazywania sponsorowanych utworów.

Czy muzyczny rodzaj reklam zostanie wprowadzony przez Spotify na stałe okaże się po zakończeniu testów – jak na razie serwis nie ma jeszcze wystarczająco dużo danych, żeby ocenić opłacalność tego sposobu zarabiania.

Jeśli użytkownicy będą chętnie korzystać z płatnych podpowiedzi, być może zaczną być one pokazywane także osobom mającym konto premium – opcja pozwalające włączać i wyłączać pokazywanie sponsorowanych utworów pokazuje się obu typom użytkowników.

Spotify, które od czasu powstania nie przyniosło jeszcze właścicielom zysku, liczy także na zwiększenie wpływów dzięki droższemu abonamentowi – w jego ramach chce oferować muzykę w bezstratnym formacie.

 

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Internet