05.04.2017 11:13

Spotify wprowadzi nowe ograniczenia dla użytkowników darmowej wersji

Szwedzki gigant streamingu podpisał nową umowę z wytwórnią Universal. Nie jest to dobra wiadomość dla fanów bezpłatnej opcji usługi...

Spotify wprowadzi nowe ograniczenia dla użytkowników darmowej wersji
foto: materiały prasowe

Już wcześniej informowaliśmy o plotkach dotyczących nowych warunków podyktowanych Spotify przez największe wytwórnie muzyczne. Teraz słowa te wchodzą w czyn. Szwedzi podpisali wieloletnie porozumienie z Universal Music Group, na mocy którego ogromny katalog popularnych artystów wciąż będzie dostępny w streamingu, firma zaś zyska m.in. nowe narzędzia reklamowe.

W oficjalnym oświadczeniu obie firmy przekonują, że takie zacieśnienie współpracy przyniesie wiele korzyści zarówno artystom, jak i użytkownikom serwisu. Stojący na czele Spotify Daniel Ek buduje w swojej wypowiedzi obraz marek, którym zależy przede wszystkim na muzyce, jej wykonawcach oraz melomanach.

"

Ta współpraca wyrasta z naszej wspólnej miłości do muzyki, dostarczania jej fanom oraz szacunku do kreatywności. Będziemy razem pomagać w przebiciu się nowym artystom oraz znalezieniu znanym muzykom nowych grup odbiorców sposobami, które zadziwią obie strony. Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy album każdego artysty powinien ukazywać się tego samego dnia, wypracowaliśmy więc z UMG nową, elastyczną politykę w tej kwestii. "

Na czym będzie ona polegać? Szef Spotify zapowiedział, że od 4 kwietnia 2017 roku wszyscy artyści z katalogu wytwórni Universal mogą sami decydować o tym, czy udostępnić swoje nowe płyty na dwa tygodnie wyłącznie dla użytkowników opcji premium. W ten sposób subskrybenci zyskają możliwość zapoznania się z pełnym dziełem w chwili premiery, pozostali zaś będą mieli wciąż do dyspozycji promujące je single.

Lucian Grainge z Universal Music Group przekonuje, że jego firma dba przede wszystkim o to, by zapewnić muzyce jaskrawą przyszłość i rozwój całego związanego z nią ekosystemu.

"

Dziś streaming to podstawa naszego biznesu. Naszym celem jest zapewnienie teraz stałych wzrostów na tym polu. Na tak dynamicznym rynku, który ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, sukces wymaga kreatywnego podejścia i stałego myślenia o tym, w jaki najlepszy sposób dostarczyć muzykę artysty jego fanom. "

Zdaniem szefa Universalu zdrowy rozwój całego rynku mogą zapewnić właśnie sukcesy takich platform jak Spotify. Przypomnijmy, że szwedzka usługa może się pochwalić 50 mln płacących użytkowników, a z corocznych raportów wynika, że przekazuje artystom ponad 1,6 mld euro, zostawiając tym samym w tyle całą konkurencję.

Na razie nowe zasady obejmują wyłącznie muzyków z wytwórni Universal, możemy jednak się spodziewać, że podopieczni innych wielkich koncernów pójdą podobną drogą. Wcześniejsze plotki mówiły już o podobnych rozmowach trwających z przedstawicielami Warnera oraz Sony.

Korzystacie ze Spotify?

Jakub Gańko
Tagi: #Internet