31.05.2016 13:10

Użytkownicy obojętni na „reakcje” Facebooka

Przyciski reakcji, wprowadzone przez Facebooka w Polsce pod koniec lutego 2016, miały dać użytkownikom zupełnie nowe możliwości przedstawiania swoich odczuć w stosunku do czytanych treści. Jak się jednak okazało – nikt nie chce z nich korzystać.

Użytkownicy obojętni na „reakcje” Facebooka
foto: materiały prasowe

Zmianom w sposobach korzystania z Facebooka po wprowadzeniu nowych przycisków przyjrzeli się analitycy z quintly. Przebadano łącznie 130 tys. postów z cieszących się dużą popularnością profili. Wnioski? Przytłaczająca większość użytkowników nie czuje potrzeby sięgania po reakcje.

Może to dziwić, jako że internauci od lat domagali się wprowadzenia nowości do serwisu społecznościowego – z drugiej strony, najchętniej widziany byłby przycisk „Nie lubię”, który do zestawu nowych emotek nie trafił.

Facebook zdecydował się ostatecznie na udostępnię 5 nowych możliwości szybkiego komentowania postów – „Super” (zadowolenie), „Ha ha” (rozbawienie), „Wow” (dla będących pod wrażeniem), „Przykro mi” (smutek) oraz „Wrr” (złość).

Jak się okazało, nowości odpowiadają łącznie za… 2,4% akcji wykonywanych przez użytkowników w związku z czytanymi postami.

foto: materiały prasowe

Zdecydowanie najczęściej wciskany jest przycisk „Lubię to!” – odpowiada on za 76,4% akcji wykonywanych przez internautów. Mniej popularne jest udostępnianie treści (14%) oraz pozostawianie komentarza (7,2%).

Spośród nowych reakcji najczęściej używany jest przycisk „Love”, w polskiej wersji znany jako „Super”. Okazało się także, że zdecydowanie częściej (nawet dwukrotnie) internauci decydowali się na korzystanie z reakcji, jeśli komentowali umieszczony w poście film.

foto: materiały prasowe

Brak entuzjazmu okazywanego nowym przyciskom to powód dla zmartwienia dla Facebooka – serwis społecznościowy miał nadzieje lepiej poznać swoich użytkowników (i co za tym idzie – skuteczniej serwować im reklamy), obserwując reakcje na różne zagadnienia. Gigant przyznał, że zaczął śledzić w internecie także osoby, które nie są jego użytkownikami.

Nowym przyciskom nie pomogła nawet opcja zmiany ich na dowolnie wybrane przez siebie grafiki – żeby to zrobić, wystarczy zainstalować w przeglądarce prostą wtyczkę.

A Wy jak reagujecie na reakcje?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Facebook #Internet