30.08.2017 10:41

YouTube się zmienia - i nie chodzi tylko o logo

YouTube ma nowe logo – nie jest to jednak jedyna zmiana wprowadzona przez najpopularniejszy serwis z wideo w internecie. Sposób oglądania filmów ma się zmienić, choć najbardziej odczuje się to na smartfonach.

YouTube się zmienia - i nie chodzi tylko o logo
foto: zrzut ekranu

Jeśli przyglądacie się stronie YouTube i coś wzbudza Wasz niepokój, oznacza to, że znaleźliście już nowe logo serwisu. Witryna tłumaczy, że zostało ono przeprojektowane z myślą o możliwości dostosowania wyświetlania do każdej sytuacji – dużego ekranu komputera lub małego wyświetlacza smartfona.

Przeobrażenie wygląda tak:

foto: materiały prasowe

Zmieniono nie tylko wygląd logo – zmodernizowano także lekko interfejs użytkownika, inspirując się obecnym w Androidzie trendem Material Design.

Tu przeprowadzono raczej kosmetykę, udostępniono także wszystkim użytkownikom funkcje (jest to robione falowe, więc nie każdy może jeszcze mieć do nich dostęp) testowane przez kilka miesięcy – na przykład wydobycia na świat mrocznej strony YouTube’a.

Pojawiły się także niewielkie zmiany w sposobie działania serwisu, na przykład przeglądania list odtwarzania – po pierwszych reakcjach widać, że nie wszyscy są nimi zachwyceni.

foto: materiały prasowe

Najwięcej nowości znalazło się w aplikacji mobilnej YouTube. To obraz ma być w niej pierwszoplanowym aktorem, zmieniono więc sposób wyświetlania tekstowych informacji o filmie, a klawisze nawigacyjne przesunięto na dół aplikacji, by ułatwić obsługę programu za pomocą kciuków.

YouTube przypomina także o wprowadzeniu gestów sterujących odtwarzaniem – podwójne puknięcie w prawej części powoduje teraz przejście o 10 sekund do przodu, analogiczny gest po lewej przenosi do przeszłości. Takich usprawnień ma w najbliższym czasie pojawić się więcej – mowa jest między innymi o możliwości przechodzenia do następnego lub poprzedniego filmu na liście odtwarzania dzięki przesunięciu palcem w prawo lub lewo.

W aplikacji mobilnej YouTube pojawiła się funkcja znana z odtwarzacza dostępnego przez sieć – wideo można zwalniać lub przyspieszać.

Jak bardziej ambitną nowością jest deklaracja przystosowania formatu wyświetlanego filmu do ekranu, na jakim jest on oglądany. YouTube chwali się, że dzięki nowemu rozwiązaniu obraz będzie widoczny bez żadnych pustych pasków po bokach – nawet, gdy zdecydujemy się na oglądanie w pionie.

Które logo podoba się Wam bardziej?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Internet