06.11.2017 14:50

Aktualizacja do iOS 11.1 pozbawia możliwości wpisywania litery „i”

Apple chyba przegapiło okres testów najnowszej aktualizacji swojego mobilnego systemu operacyjnego – po jego zainstalowaniu część użytkowników nie może wpisać litery „i”. Szczególnie boli to osoby mówiące po angielsku - to piąty najczęściej używany znak w tym języku.

Aktualizacja do iOS 11.1 pozbawia możliwości wpisywania litery „i”
foto: kadr z wideo

W internecie można znaleźć coraz więcej zapytań od zdesperowanych użytkowników, którzy po wgraniu na swoich iPhone’ach iOS w wersji 11.1 utracili możliwość używania samogłoski.

Zamiast niej telefon Apple wyświetla zazwyczaj „A”lub „!” oraz znak zapytania. Działanie tej funkcji w iPhonie wygląda tak:

Jak widać, opisanie błędu wcale nie jest proste, gdy nie ma się do swojej dyspozycji całego alfabetu. Kłopoty użytkowników wynikają z wadliwie działającej autokorekty, która po aktualizacji do iOS 11.1 zaczyna podmieniać „i” na inne symbole.

Apple podzieliło się już rozwiązaniem tego problemu – trzeba samodzielnie przekonfigurować działanie tej funkcji, wchodząc w ustawienia klawiatury i wpisując tam odpowiednią regułkę. Działa także zamiana aplikacji klawiatury na inną.

Można także uzbroić się w cierpliwość i poczekać, aż kolejna aktualizacja rozwiąże ten problem systemowo. Nie wiadomo jednak, jak długo trzeba będzie na to czekać – iOS 11.2 trafił już co prawda do testerów, jednak jednym z jego głównych zadań miało być poprawienie błędnego działania kalkulatora, który potrafi podać dość niekonwencjonalne rozwiązania prostych działań arytmetycznych:

W tym przypadku problem był zupełnie inny, a w wyniku jego usunięcia aplikacja kalkulatora zmieni sposób działania.

A u Was działają wszystkie literki na klawiaturze?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Mobile