02.11.2017 11:06

Jak najczęściej psują się smartfony?

Roczne podsumowanie prac serwisu telefonów pokazuje, co najczęściej psuje się w smartfonach używanych w Polsce - największym zagrożeniem dla telefonów są ich właściciele. Wskazano też marki, które trafiają do naprawy najliczniej.

Jak najczęściej psują się smartfony?
foto: materiały prasowe

Z raportu przygotowanego przez GoRepair wynika, że najczęstszymi gośćmi serwisu są smartfony Samsunga (24% napraw), Apple (21%) oraz Sony (12%). Cieszące się coraz większą popularnością w Polsce Xiaomi było odpowiedzialne za 7% zgłoszeń.

Dane te nie oznaczają, że to właśnie smartfony tych marek psują się najczęściej – liczba zgłoszeń odpowiada raczej popularności poszczególnych producentów i liczbie sprzedanych przez nich telefonów. 1% wadliwych urządzeń przy wolumenie miliona sztuk będzie bardziej widoczny, niż 10% wadliwych egzemplarzy u producenta, któremu udało się sprzedaż 10 000 egzemplarzy.

Warto także pamiętać, że niezależne serwisy zajmują się przede wszystkim usterkami, które nie są objęte gwarancją. Oznacza to, że zgłaszane powstały najczęściej z winy użytkownika – wymienia się tu przede wszystkim upadki z wysokości, zawilgocenie lub wręcz podtopienie urządzenia. Chwila nieuwagi może kosztować sprawność używanego smartfona.

Zdecydowanie najczęstszym problemem, z jakim zgłaszają się do serwisu właściciele smartfonów, jest pęknięta szybka zabezpieczająca ekran – ten problem stanowił przyczynę 40% interwencji serwisantów. Biorąc pod uwagę, że spora część właścicieli telefonów decyduje się na korzystanie ze smartfonów z pajęczynką pęknięć pokrywających ekran, problem ten może być nawet bardziej rozpowszechniony.

Na drugim miejscu znalazło się nieprawidłowe funkcjonowania ekranu – kłopoty z wyświetlaniem obrazy stanowiły 9% zgłoszonych usterek, uszkodzenia płyty głównej 7%, niedziałający dotyk 7%, zaś problemy z baterią i ładowaniem odpowiednio 6% i 4%.

Jeśli więc chcemy zabezpieczyć się przed większością wywoływanych przez użytkownika awarii – warto pomyśleć o zainwestowaniu w etui ochronne, które weźmie na siebie większość impetu upadku, chroniąc ekran telefonu.

foto: materiały prasowe

Łącznie smartfony stanowiły 71% urządzeń oddanych do naprawy. 15% zgłoszeń dotyczyło laptopów, 14% doprowadzanych do użyteczności sprzętów to tablety. Dla dwóch dodatkowych typów urządzeń także podano listę najczęściej pojawiających się producentów.

"

Sytuacja w grupie tabletów wygląda bardzo podobnie do smartfonów. Pierwsze dwa miejsca to urządzenia marek Samsung oraz Apple, stanowiące 32% i 27% całości. Na trzecim miejscu znalazło się Lenovo z wynikiem 15%. Najczęściej naprawiane przez nas laptopy były wyprodukowane przez marki Lenovo, Dell i Apple, które stanowiły odpowiednio 24%, 14% i 11% ogółu zgłaszanych komputerów przenośnych. "

W przypadku tabletów pęknięta szybka stanowiła 45% zgłoszeń. 13% napraw związanych było z problemami z ładowaniem, po 7% dotyczyło uszkodzonej płyty głównej lub baterii, w 5% przypadków nie działał ekran, a w 3% nie można było podłączyć sprzętu do komputera.

A Wam co najczęściej wysiada w smartfonach?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Mobile