05.07.2017 17:42

Polacy stworzyli „AdBlocka” do telewizji

Prosta aplikacja nazwana KoniecReklamTV może okazać się najlepszym przyjacielem oglądających telewizję – dzięki niej nie trzeba już patrzeć na reklamy.

Polacy stworzyli „AdBlocka” do telewizji
foto: materiały prasowe

Bloki reklamowe potrafią popsuć przyjemność oglądania filmu lub serialu, szczególnie, gdy ich nasycenie przekracza granice wytrzymałości przeciętnego widza. Stacje komercyjne starają się maksymalnie wykorzystać wprowadzony przez prawo maksymalny czas emisji reklam.

Złośliwi internauci już dawno stwierdzili, że na niektórych kanałach to reklamy przerywane są na chwile, by puścić fragment filmu, a nie na odwrót. Kłopot polega jednak na tym, że płatnych ogłoszeń nie da się pominąć i trzeba się do nich po prostu przyzwyczaić.

Tak przynajmniej było do tej pory, gdyż pojawiła się aplikacja, która obiecuje rozwiązać ten problem. KoniecReklamTV co prawda nie wycina reklam z transmisji TV, daje jednak wolność podczas przerwy na blok reklamowy.

Program – obsługujący na razie 12 najpopularniejszych stacji TV w Polsce – wyświetla na ekranie smartfona powiadomienie i odgrywa dźwięk, gdy na danym kanale skończy się przerwa na reklamy i zostaje wznowione nadawanie interesującego użytkownika programu.

Dzięki temu można bez ryzyka odejść od odbiornika TV albo przełączyć na inny kanał – smartfon podpowie, kiedy należy wrócić do oglądania bez konieczności kontrolnego wracania na wybrany kanał co kilka chwil w celu sprawdzenia, czy blok reklamowy jeszcze trwa.

Jak przekonuje pomysłodawca aplikacji, KoniecReklamTV pozwala odzyskać w ciągu miesiąca całe dwa dni życia (i to z górką), które bez pomocy programu spędzilibyśmy wpatrując się ekran czekając na koniec reklam. Założono przy tym (zgodnie ze statystykami), że średnio oglądamy telewizję 5 godzin dziennie, z czego 1 godzinę stanowią właśnie reklamy.

KoniecReklamTV monitoruje następujące stacje:

  • TVP1
  • TVP2
  • Polsat
  • TVN
  • TVN7
  • TV PULS
  • PULS 2
  • ATM Rozrywka
  • TV4
  • TTV
  • TV6
  • SuperPOLSAT

W przyszłości mają pojawić się dodatkowe kanały. Program wysyła powiadomienia w godzinach 16-24 – to ograniczenie wiążę się z tym, że monitorowanie przerw reklamowych odbywa się półautomatycznie. Algorytmy wspomagane są przez osobę, której praca polega na doglądaniu wszystkich obsługiwanych kanałów i wskazywanie, czy koniec bloku reklamowego został prawidłowo rozpoznany.

Pełna wersja aplikacji KoniecReklamTV dostępna jest po wykupieniu subskrypcji – za miesić korzystania zapłacić trzeba 4,99 zł. Darmowy okres próbny trwa 14 dni – po tym czasie za darmo można korzystać z powiadomień dla 4 wybranych przez autora programu kanałów (te mogą zmieniać się w czasie).

Aplikacje KoniecReklamTV można pobrać ze sklepu Google Play oraz App Store.

Pozostaje mieć nadzieję, że w nowej ustawie o abonamencie RTV nie znajdzie się zapis o domniemaniu posiadania telewizora przez każdego użytkownika programu KoniecReklamTV – powodowałby to konieczność uiszczania opłaty na media publiczne i wiązało się z groźbą otrzymania karty w wysokości 1500 zł za zaległości wraz z odsetkami.

Jak oceniasz ten wynalazek?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Mobile