09.12.2016 10:23

Uber zabiera się za banowanie użytkowników

Aplikacja do zamawiania podwózek zastrzegła sobie prawo do banowania pasażerów nieprzestrzegających zasad przewozu. Lista wytycznych została opublikowana na witrynie Ubera.

Uber zabiera się za banowanie użytkowników
foto: materiały prasowe

Do tej pory przedsiębiorca regulował tylko zachowania kierowców, wychodząc zapewne z założenia, że „klient nasz pan”.

Być może polityka witania wszystkich z otwartymi drzwiami okazała się być jednak kłopotliwa, jako że Uber postanowił dokładnie wyliczyć zachowania, za które można dostać bana na korzystanie z aplikacji.

Przedsiębiorstwo chce, żeby podczas przejazdów panowała atmosfera miłości i wzajemnego zrozumienia. Jako główną, złotą zasadę podano maksymę „traktuj innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany”.

Pasażerowie powinni kierować się pięcioma prostymi wytycznymi:

foto: materiały prasowe

Uber oczekuje, że korzystający z jego aplikacji będą się nawzajem szanować, będą punktualni, będą dbać o samochód, którym są przewożeni, będą pamiętać o zachowaniu należytego odstępu i nienaruszalności przestrzeni osobistej kierowcy i pasażerów oraz będą przestrzegać obowiązującego w danym państwie prawa.

Przedsiębiorstwo podało też „w prostych słowach”, za co można zostać wykopanym z listy użytkowników. Jeśli Uber jest Wam luby, powinniście unikać jak ognia poniższych zachowań:

  • uszkadzania własności kierowcy lub innych pasażerów
  • kontaktu fizycznego z kierowcą lub innymi pasażerami
  • używania nieodpowiednich i obraźliwych sformułowań lub gestów
  • kontaktowania się z kierowcą lub pasażerami po zakończeniu kursu (o ile nie wyrażą na to ochoty)
  • łamania prawa podczas korzystania z usług Ubera
  • udostępniania swojego konta osobom, które nie mogą korzystać z Ubera
  • przewożenia broni palnej
  • dyskryminowania kierowcy lub pasażerów
  • prób oszustwa

Bany grożą obecnie użytkownikom Ubera w Stanach, można się jednak spodziewać, że z czasem odcinani od podwózek będą także problematyczni użytkownicy znad Wisły.

Wolicie Ubera czy taksówki?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Mobile