02.10.2019 00:01

NASA: Za kilka miesięcy potwierdzimy istnienie życia na Marsie.

Czy na Marsie istnieje życie? NASA twierdzi, że dokona przełomowego odkrycia już za kilka miesięcy.

foto: Shutterstock

Gdy w 1970 roku, aparat kosmiczny Viking przekazał zdjęcie pustynnego krajobrazu marsjańskiego, naukowcy wierzyli, że życie na Marsie jest niemożliwe.

Jednak nieco później zapanowało przekonanie, że Mars nadawał się do życia około 4 miliardów lat temu, kiedy planeta była cieplejsza i miała więcej wody, grubą atmosferę i chmury na niebie.

Według najnowszych doniesień naukowych na Marsie po dziś dzień istnieje życie a odnalezienie go to kwestia najbliższych miesięcy.

NASA: Na Marsie istnieje życie

Niedawno w „The Sunday Telegraph” pojawiła się szokująca wypowiedź jednego z głównych naukowców NASA, dr Jamesa L. Greena. Zdaniem tego niezwykle cenionego fizyka i astronoma znalezienie życia na Marsie jest tylko kwestią czasu i nastąpi to, znacznie wcześniej niż przypuszczaliśmy.

Dr James L. Green stwierdził również, że kiedy w marcu 2021 roku na Marsie wylądują dwa łaziki NASA i ESA, znalezienie życia na Czerwonej Planecie będzie już tylko kwestią miesięcy.

bilet na misję Mars 2020
Przeczytaj także NASA wyśle na Marsa twoje imię i nazwisko. Wystarczy wpisać się na listę

W 2020 roku na Marsa wyruszą dwa nowe łaziki. Pierwszy z nich po dotarciu na miejsce wwierci się na głębokość ok. 2 metrów i pobierze próbki, które następnie zostaną zmiażdżone i zbadane pod kątem materii organicznej.

Urządzenie będzie miało na pokładzie siedem przyrządów do prowadzenia naukowych i technologicznych badań dotyczących eksploracji Marsa.

Życie na Marsie

Drugi będzie szukać śladów procesów biologicznych i geologicznych na Marsie. Naukowcy chcą również zbadać gazy występujące w śladowych ilościach w atmosferze planety (mniejszych niż 1%) takich jak metan, para wodna czy dwutlenek azotu.

Życie na Marsie

Dr James L. Green porównuje misję na Marsie do rewolucyjnego odkrycia Mikołaja Kopernika, zakładając, że odkrycia z najbliższych kilku miesięcy, będą porównywalne z przewrotem kopernikańskim, który miał miejsce w XVI wieku.

Życie na Marsie: Czy jesteśmy na to gotowi?

Naukowiec ma jednak sporo obaw dotyczących reakcji ludzi na tak przewrotowe odkrycie. Dr James L. Green powiedział między innymi:

"

Zapoczątkuje to zupełnie nowy rodzaj myślenia. Uważam, że nie jesteśmy jeszcze na to gotowi. Martwi mnie to, bo jesteśmy już blisko odkrycia i poinformowania o tym świata "

Jak wygląda życie na Marsie?

Dr James L. Green zadaje szereg pytań, na które nie znamy w tej chwili odpowiedzi:

"

Czy to życie jest takie jak nasze? Czy jesteśmy spokrewnieni? Czy życie może się przenosić z planety na planetę, czy może jest tylko tak, że mamy odpowiednie środowisko i pojawia się iskra, która stwarza życie – takie jak nasze lub nie – bazując na danym środowisku chemicznym? "

Czegokolwiek nie znajdziemy na Marsie, każde nawet najmniejsze odkrycie, będzie miało ogromne konsekwencja dla życia na Ziemi.

Naukowcy i nie tylko będą musieli zmierzyć się z nowymi pytaniami, ale być może i z obecnym postrzeganiem świata.