15.11.2016 09:07

Alfa Romeo Giulia QV utknęła na podjeździe

Topowa odmiana najnowszego modelu włoskiego producenta udowodniła, że jest szybsza od głównych konkurentów na legendarnym torze Nurburgring Nordschleife. Jednak czy jest lepsza w codziennym użytkowaniu?

Alfa Romeo Giulia QV utknęła na podjeździe
foto: kadr z wideo

Alfa Romeo Giulia QV ma dużo argumentów pod maską – dokładnie 510. Tyle koni mechanicznych wyciśniętych z sześciocylindrowe jednostki opracowanej przy współpracy z inżynierami Ferrari, pozwala sedanowi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i pomknąć nawet 307 km/h. Moment obrotowy trafia na tylne koła za pośrednictwem nowej przekładni automatycznej lub ręcznej oraz aktywnego dyferencjału.

Pojazd dopracowano niemalże pod każdym względem. Znajdziemy w nim ruchomy splitter zapewniający dodatkowe 100 kilogramów docisku przy wyższych prędkościach. Do tego zadbano o bardzo bezpośredni układ kierowniczy. Auto imponuje również masą własną – waży raptem 1524 kilogramów przy rozkładzie wagi w stosunku 50:50.

W praktyce oznacza to, że Alfą Romeo Giulią QV można pokonać północną pętlę Nurburgringu w 7 minut i 32 sekundy. A to rewiry zarezerwowane dla supersamochodów – konkretniej dla takich „zawodników” jak Porsche Carrera GT, 911 GT3 RS 997, Koenigsegg CCR, Nissan GT-R z 2011 roku, czy Lexus LFA.

W dodatku Alfą Romeo może podróżować 5 osób, a w bagażniku wygospodarowano 480 litrów przestrzeni. Mimo tych wszystkich atutów, jest jedno „ale”… Otóż Jason Cammisa, dziennikarz Motor Trend utknął Giulią QV na podjeździe, o czym sam wspomniał na swoim Instagramie:

"

Alfa Romeo Gulia dysponuje blokadą tylnego dyferencjału i kontrolą trakcji. A mimo to, nie była w stanie dosłownie poradzić sobie z moim podjazdem. "

Hashtagiem #programmingfail Jason zasugerował, że problemem są źle skalibrowana kontrola trakcji oraz system Torque Vectoring:

Co nie zmienia faktu, że w samochodzie kosztującym w polskim salonie od 359 000 zł takie rzeczy nie powinny mieć miejsca... Opracowany na jednym z najbardziej wymagających torów na świecie, a nie zdał egzaminu w miejskiej dżungli!

Tagi: Duperele Alfa