09.11.2016 11:52

BMW M240i szybsze od M2

Bawarski producent samochodów ma w swojej ofercie dwie bardzo mocne odmiany serii 2 – M2 i M240i. Różnica  w mocy i momencie obrotowym wynosi 30 KM i 35 Nm.

BMW M240i szybsze od M2
foto: kadr z wideo

Najbardziej jednak może zaskakiwać fakt, że to właśnie słabsza odmiana jest powyżej pewnych prędkości szybsza od… topowej M2! W końcu z ostatnią modernizacją następca M235i sporo zyskał, wchodząc na terytorium wspomnianego topowego modelu. Przy czym pod względem jednego parametru M240i jest niewątpliwie lepsze – mowa o momencie obrotowym, wynoszącym 500, zamiast 465 Nm, jak to jest w pełnokrwistym modelu „M”.

M240i osiąga maksymalny moment obrotowy w zakresie 1520-4500 obr./min oraz maksymalną moc przy 5500 obr./min, przy czym jego szlachetniejszy brat bliźniak może pochwalić się analogicznymi parametrami – momentem obrotowym dostępnym w przedziale 1400-5560 obr./min oraz 370 KM osiąganymi przy 6500 obr./min. Przy czym dysproporcja w masie między tymi wariantami jest niemalże niezauważalna – M240i waży o 40 kilogramów więcej od M2, legitymując się masą własną 1560 kilogramów „na sucho”. Jeśli jednak zdecydujemy się na ręczne skrzynie w obu modelach, M240i będzie lżejsze o 25 kilogramów (1470 kg).

Jak widać na filmiku, nowocześniejsza jednostka M240i jest wydajniejsza od tej, wykorzystywanej w M2. O ile topowy model szybciej się rozpędza do 100 km/h, różnica wynosząca 0,3 sekundy znika przy prędkości około 150 km/h. Za to równe 200 km/h nieco wcześniej osiąga M240i! Co ciekawe, oba testowane samochody były wyposażone w automatyczne przekładnie, przy czym M2 w skrzynię o 7 przełożeniach, a M240i – Steptronic o 8 przełożeniach.

Znacząca różnica jest w cenie obu pojazdów. Za M240i w polskim salonie przyjdzie nam zapłacić od 213 000 zł, podczas gdy za M2 – od 267 000 zł. Co więcej, klienci decydujący się na ten pierwszy wariant, będą mieli większy wybór podczas konfiguracji. Możliwe jest bowiem opcjonalne doposażenie BMW serii 2 w napęd xDrive. W ofercie znajdziemy także wersję kabriolet. W przypadku M2 decydować możemy jedynie o tym, czy automat będzie żonglować biegami, czy my sami za pomocą 6-biegowej skrzyni ręcznej.

Zaskoczeni rezultatem?

Tagi: Duperele BMW