14.05.2016 14:23

Ford Focus RS hitem sprzedaży w Europie

Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku zaprezentowano jeden z najbardziej pożądanych modeli amerykańskiego producenta – Focusa w topowej odmianie RS. Do maja 2016 znalazło się na to auto 6200 chętnych.

Ford Focus RS hitem sprzedaży w Europie
foto: materiały prasowe

Po raz pierwszy w historii ten samochód został wyposażony w napęd na cztery koła oraz system Launch Control, optymalizujący przyspieszenie poprzez odpowiednią dystrybucję momentu obrotowego między przednią a tylną osią. Zarządza przy tym systemem kontroli trakcji oraz ustawieniami amortyzatorów. Dodatkowo został uzbrojony w funkcję overboost, pozwalającą na uzyskanie dodatkowych 30 Nm przez 15 sekund.

Pod jego maską pracuje 2,3-litrowy silnik EcoBoost z turbosprężarką typu Twin Scroll o małej bezwładności. Legitymuje się mocą 350 KM osiąganą przy 5800 obr./min. i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie 27004000 obr./min. Jednostka współpracuje z 6-biegową przekładnią ręczną. Nowoczesny napęd na obie osie pozwala przekazać nawet do 70% momentu na tylną oś. W zależności od preferencji kierowcy lub warunków panujących na drodze, może on wybrać jeden z 4 trybów jazdy – Normal, Sport, Track i Drift.

Mierzący 4389 mm długości, 1823 mm szerokości, 1471 mm wysokości przy rozstawie osi 2648 mm Ford Focus RS waży 1560 kg. Od 0 do 100 km/h potrafi rozpędzić się w zaledwie 4,7 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 266 km/h. Producent obiecuje relatywnie niewygórowane zużycie paliwa – 6,3 l/100 km na trasie, 10 l w mieście i 7,7 l w cyklu mieszanym. Samochód emituje przy tym średnio 175 g dwutlenku węgla na każde 100 km.

W Polsce za Focusa RS trzeba zapłacić 151 790 zł. W zamian za to dostajemy bardzo szybkiego hothatcha, mogącego pomieścić 5 osób na pokładzie i 266 l w bagażniku. Zdaniem producenta oferta ta skierowana jest do osób, które oczekują samochodu zaprojektowanego z myślą o wrażeniach z jazdy zarówno na zwykłej drodze, jak i torze.

Pieczołowite dopracowanie pojazdu znajduje swoje odzwierciedlenie w słupkach sprzedaży. Na Focusa RS dotychczas w całej Europie zdecydowało się 6200 osób. Ogromną popularnością wśród zamawiających cieszy się między innymi niebieski lakier Nitrous Blue, a także kubełkowe fotele Recaro. Na drugim miejscu klienci decydują się na biały lakier Frozen White. Niemałe zainteresowanie wzbudzają także 19-calowe felgi kute z czarnym wykończeniem.

Auto zostało również docenione przez dziennikarzy. Szczególnie do gustu Ford Focus RS przypadł dziennikarzom brytyjskiego magazynu „Top Gear”, którzy przyznali mu tytuł najlepszego samochodu roku 2016.  

Tagi: Duperele Ford