09.09.2016 09:02

Giulia QV pobiła rekord na Nurburgringu

Porsche Panamera zadebiutowała pod koniec czerwca 2016 roku. Z miejsca stała się najszybszym seryjnie produkowanym pięciodrzwiowym sedanem na torze Nurburgring, deklasując poprzedniego lidera – Giulię QV. Jednak ostatnie słowo jeszcze nie padło.

Giulia QV pobiła rekord na Nurburgringu
foto: kadr z wideo

Włosi pojawili się na torze Nurburgring po raz kolejny, próbując pobić rekord ustanowiony przez niemiecką markę ze Stuttgartu, wynoszący 7 minut i 38 sekund. Szybko okazało się, że inżynierowie Ferrari, maczający swoje palce przy opracowywaniu najostrzejszej odmiany Giulii, spisali się na medal. Alfie udało się przejechać 20,8-kilometrowy odcinek w oszałamiającym czasie 7 minut i 32 sekund. A to rewiry zarezerwowane niemalże wyłącznie dla supersamochodów!

Atutami tego pojazdu są idealny rozkład mas, wynoszący 50:50, aluminiowe elementy zawieszenia oraz 2,9-litrowy silnik zaprojektowany we współpracy z Ferrari. Wykonano go z lekkiego metalu, wyposażając między innymi w bezpośredni wtrysk paliwa, układ twin turbo, zmienne fazy rozrządu oraz w system odłączający cylindry podczas pracy przy niewielkim obciążeniu.

Sześciocylindrowa jednostka Alfy wyciska z siebie 510 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,9 sekundy i potrafi pomknąć aż 307 km/h. Moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem nowej przekładni automatycznej o 8 przełożeniach oraz aktywnego dyferencjału.

Nowością w tym pojeździe jest także ruchomy splitter, zapewniający dodatkowe 100 kilogramów docisku przy wyższych prędkościach. O trakcję z kolei dba układ żonglującym momentem obrotowym między lewym a prawym kołem.

Włoski producent zapewnia, że Giulia ma jeden z najbardziej bezpośrednich układów kierowniczych na rynku. Do tego waży raptem 1524 kilogramów, co jest nie lada osiągnięciem zważywszy na liczbę koni mechanicznych oraz wykorzystanie wielu zaawansowanych systemów.

To wszystko pozwoliło Alfie Romeo Giulii QV osiągnąć iście oszałamiający czas przejazdu na północnej pętli Nurburgringu. W 2007 roku Horst von Saurma przejechał ten tor Porsche Carrerą GT w 7 minut i 32 sekundy. O sekundę więcej potrzebował na dokonanie tego samego w Porsche 911 GT3 RS 997 po liftingu. Z kolei kolei 7 minuty i 34 sekundy zajęło mu to w Koenigseggu CCR, Nissanie GT-R z 2011 roku oraz Lexusie LFA.

Najlepsze jest jednak to, że Giulia QV to kawał praktycznego samochodu, na pokładzie którego podróżować może 5 osób! W dodatku w bagażniku włoskim inżynierom udało się wygospodarować 480 litrów przestrzeni.

W polskim salonie za taki pojazd Alfa Romeo życzy sobie 369 000 zł w odmianie z automatyczną przekładnią. Bazowa QV z 6-biegową skrzynią ręczną to wydatek 359 000 zł.

Wciąż marzy Wam się Panamera Turbo?

Tagi: #Alfa #Duperele