20.01.2017 12:41

Kampania społeczna – vlogerka „zginęła” streamując

Większość spotów telewizyjnych mających ludziom przemówić do rozsądku nie działa. W bardzo dużej mierze przez tzw. mechanizm wyparcia.

Kampania społeczna – vlogerka „zginęła” streamując
foto: kadr z wideo

Ludzie nie dopuszczają do siebie myśli, że to może im się przytrafić albo komuś bliskiemu. Jednak świadomość, że wiele osób czuje więź ze swoim idolami wykorzystali pomysłodawcy akcji zorganizowanej przez stowarzyszenie działające na rzecz bezpieczeństwa na drodze w Izraelu („Association for Safer Driving in Israel”). W rolach głównych wystąpiła Ashley Waxman Bakshi.

Jej fani mogli oglądać jak ich ulubiona vlogerka przeprowadza transmisję na żywo podczas jazdy samochodem. W pewnym momencie zerka na telefon, by przeczytać pytanie od fana. Nagle psuje się obraz, a krzykom idolki towarzyszy dźwięk dewastowanego metalu i szkła. W tym momencie wszyscy zaczęli przypuszczać, że Ashley przez swoją nieuwagę doprowadziła do wypadku drogowego.

2500 osób było świadkami tej sceny, która trzymała w napięciu raczej dość krótko. Bo tylko około 10 sekund. Właśnie po takim czasie kobieta wznowiła transmisję, wyjaśniając co się właśnie wydarzyło, jednocześnie przestrzegając widzów przed niebezpieczeństwami związanymi z jazdą samochodem i korzystaniem z telefonu. Vlogerka od początku z entuzjazmem przyjęła propozycję wzięcia udziału w tej akcji, o czym wspomniała Eva Hasson, odpowiedzialna za planowanie strategii w firmie BBR Saatchi & Saatchi z siedzibą w Tel Awiwie:

"

Od początku Ashley była zafascynowana pomysłem. Zaledwie tydzień wcześniej miała prawdziwy wypadek samochodowy, spowodowany przez osobę, która swoją uwagę skupiała na smartfonie, zamiast na tym, co się dzieje na drodze. To był dobry pomysł na dotarcie do młodych odbiorców. Oni widzieli wiele kampanii o tym, by nie pisać smsów podczas prowadzenia, co ignorowali, nie zrywając ze swoimi złymi nawykami. Jednak taktyka polegająca na zszokowaniu widza podziałała. "

Niekonwencjonalna kampania przyniosła pożądany skutek. W zaledwie jeden dzień więcej niż 56 000 osób zobaczyło klip, w którym przewinęły się słowa „Żyj dłużej. Skup się na jeździe” :

Inspiracją dla tego pomysłu równie dobrze mogła być historia pewnego 20-latka, który spowodował wypadek przy 186 km/h w Rhode Island w USA. W tym czasie trzymał telefon w ręku i streamował na Facebooku...

Tagi: #Duperele