11.05.2016 09:34

Kurier w 2 godziny dostarczy paczkę do Volvo

Szwedzki producent samochodów chce ułatwić swoim klientom życie, a przy okazji trochę zarobić. Wszystko dzięki usłudze dostarczania paczek do samochodów.

Kurier w 2 godziny dostarczy paczkę do Volvo
foto: materiały prasowe

W tym celu Volvo nawiązało współpracę ze startupem Urb-it specjalizującym się w ekspresowym dowożeniu zamówionych produktów w wyznaczone miejsca. Co więcej w sam projekt zaangażowane są również firmy będące liderami w obszarze komunikacji i logistyki. Jak działa nowa usługa?

Pracownik otrzymuje informacje o zamówieniu, przygotowuje poszczególne produkty, a następnie zabiera paczkę, dostarczając ją prosto do samochodu w mniej niż dwie godziny, co wyjaśnił Bjorn Annwall, starszy wiceprezes Volvo działu marketingu i sprzedaży:

"

Rozumiemy wartość jaką ma usługa, którą rozwijamy. Wszystkim nam zdarzyło się odebrać w trakcie pracy telefon od kuriera, który właśnie stał pod naszymi drzwiami, chcąc ją dostarczyć i otrzymać podpis, podczas gdy nikogo nie było w domu. Dzięki naszemu innowacyjnemu pomysłowi dowozu zamówionych produktów prosto do samochodu – do którego kurier ma jednorazowy dostęp za pośrednictwem cyfrowego klucza – efektywnie eliminujemy ryzyko niewydolności. "

Po tym jak kurier wykona swoje zadanie, właściciel szwedzkiego auta dostaje stosowne powiadomienie o tym fakcie na smartfonie. Jedynie w jego gestii pozostaje przeniesienie rzeczy z auta do domu.

Żeby jeszcze bardziej zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z usługi, Annwall zarządził, że jeśli paczka nie zostanie dostarczona w przeciągu dwóch godzin, koszt dostawy będzie darmowy. To ma ponadto zmotywować pracowników, jednocześnie budując zaufanie odbiorców.

Pierwotnie usługa dostarczania paczek do samochodu została przez Volvo uruchomiona pod koniec listopada 2015 roku z myślą o świątecznych prezentach. Jednak klienci już wtedy mogli zdecydować się na całe spektrum produktów, w tym rzeczy ze sklepu spożywczego.

Volvo3

Innowacyjne rozwiązanie na chwilę obecną ma jedną fundamentalną wadę, czyli ograniczony zasięg. Subskrybenci usługi Volvo on Call mogą cieszyć się dostawami na terenie Goteborgu, przy czym dwugodzinny dowóz dostępny będzie na okres próbny dla mieszkańców Sztokholmu. Jednak docelowo obszar działań ma zostać rozszerzony do ponad 200 miast na całym świecie do 2025.

Przy okazji rozwijania tej koncepcji, Volvo wpadło na pomysł umożliwienia klientom wyboru cyfrowych kluczyków, z których można byłoby korzystać przy pomocy smartfonów.

Jak Wam się podoba ta technologia?

Tagi: Duperele Volvo