07.02.2017 09:08

Najczęściej wyszukiwane w Google marki samochodowe według kraju

Mimo że Toyota oficjalnie straciła tytuł marki wytwarzającej najchętniej kupowane auta na świecie, wyniki Google jednoznacznie pokazują, że jest to wciąż najczęściej wyszukiwany producent samochodów.

Najczęściej wyszukiwane w Google marki samochodowe według kraju
foto: materiały prasowe

Z danych zebranych przez firmę Quickco wynika, że nazwa japońskiego giganta w 2016 roku była najczęściej wpisywana w popularną wyszukiwarkę spośród wszystkich marek samochodowych. Toyota podbiła serca internautów z 74 krajów, w tym USA, Australii, Chin, a także większości państw Afryki.

Tuż za marką z trzema okręgami w logo uplasowało się BMW, najczęściej wyszukiwane w 51 krajach, szczególnie chętnie w Europie, w tym Polsce, Niemczech, Belgii, Austrii, Chorwacji, Ukrainie, Norwegii, Portugalii, Anglii.

swiat

Na trzecim miejscu uplasował się Hyundai (wbrew kolejności na mapce). Południowokoreańska marka okazała się szczególnie ważna dla mieszkańców Rosji i Indii. Na popularność nie może narzekać także Honda, która zaskarbiła sobie serca osób pochodzących z Indonezji, Kanady i Brazylii.

Lokalny triumf świętować może włoski Fiat, francuskie Renault, a także szwedzkie Volvo. Co ciekawe, słabo w tym zestawieniu wypadł jeden z największych koncernów motoryzacyjnych – Volkswagen. Niemiecki gigant musiał się zadowolić najlepszymi rezultatami w Szwecji, Rumunii, Białorusi, Estonii, Republice Zielonego Przylądka, Andorze i Urugwaju.

europa

Jak zauważa Quickco, znaczek na masce samochodu ma niebagatelne znaczenie:

"

Nie brakuje osób gotowych do jazdy jakimkolwiek autem, byle tylko dotrzeć z punktu A do punktu B, co nie zmienia faktu, że dla marka pojazdu ma ogromne znaczenie na całym świecie. I nie zawsze jest to płytkie podejście i chęć posiadania prestiżowego auta o intrygujacej sylwetce – samochód ma być niezawodny i wydajny. Nasz zespół internetowy wyłonił najpopularniejsze marki wyszukiwane w Google w 2016 roku, żeby zdefiniować globalne trendy. "

Ciekawostką są Jaguar najczęściej wyszukiwany w Belize (państwo w Ameryce Środkowej), czy Mini popularne w Laos, Nepalu i Jemenie. Jednak na tle wszystkich najbardziej wyróżnia się Niger. To jedyna naród w zestawieniu, który najchętniej śledził poczynania marki produkującej supersamochody – Bugatti.

Firma Quickco zauważyła również, że hasło Pagani było najczęściej wyszukiwane w Nowej Zelandii, jednak jak się potem okazało, nie miało to związku z producentem samochodów. Wszelkie dane zostały oparte o wyniki Google, dlatego warto zaznaczyć, że ta wyszukiwarka nie jest najchętniej wykorzystywana w takich krajach jak na przykład Chiny, Rosja i Południowa Korea.

Tagi: #Duperele