28.09.2016 10:41

Najdziwniejsze koncepcyjne BMW M3

Inżynierowie bawarskiej marki stworzyli wiele różnych, niekiedy przedziwnych wariacji M3, w tym pickupa. Z okazji 30-lecia tego modelu, BMW przedstawiło 4 osobliwe koncepty. Żaden z nich nie trafił do seryjnej produkcji.

Najdziwniejsze koncepcyjne BMW M3
foto: materiały prasowe

BMW opracowało oryginalne M3 wyłącznie z myślą o wyścigach. Auto powstało w wersji produkcyjnej po to, by sprostać regulacjom, zakładającym sprzedaż co najmniej 5000 drogowych odmian w 12 miesięcy. Jednak inżynierowie BMW Motorsport nie poprzestali na tym...

Spodobał im się szalony pomysł stworzenia sportowego M3 E30 w nadwoziu pickup. Samochód powstał w oparciu o serię 3 Convertible. Początkowo napędzany był 2-litrowym silnikiem 4-cylindrowym, który z czasem zastąpiono jednostką o pojemności 2.3 litra. Niemcy twierdzą, że ten wyjątkowy model pełnił służbę do 2012, przewożąc różne przedmioty.

Dywizja M stoi także za projektem M3 E36 w odmianie Compact, który w zamyśle miał być przeznaczony dla młodszej klienteli. Zespół wziął zwykłą serię 3 Compact  (318ti) i podmienił standardowy silnik na 3,2-litrową jednostkę 6-cylindrową o mocy 321 KM. Auto z zewnątrz przypominało zwykłą wersję, przynajmniej nim się zajrzało do środka. A tam – kubełkowe fotele zdradzające, że coś jest na rzeczy.

Kolejnym nietypowym tworem było M3 E46 Touring – samochód opracowany specjalne dla osób marzących o połączeniu mocy z praktycznym nadwoziem. Za projektem stał Jakob Polschak, szef dywizji M odpowiedzialny za prototypy:

"

To przedsięwzięcie pokazało, że przynajmniej z czysto technicznego punktu widzenia, można dość łatwo przerobić standardowe BMW serii 3 Touring na M3 Touring. "

Szaleni inżynierowie BMW Motorsport postanowili wskrzesić koncepcję M3 pickup przy okazji wypuszczenia na rynek topowej serii 3 E90/92, tym samym zastępując oryginalny model bazujący na E30. Następnie świętując Prima aprilis, pracownicy pojechali zakamuflowanym modelem na długą pętlę toru Nurburgring, licząc na to, że ludzie zaczną spekulować na temat seryjnie produkowanego pickupa M3.

Obecnie w ofercie BMW dostępna jest wyłącznie jedna odmiana nadwoziowa M3 – sedan. Klienci zainteresowani coupe, muszą zdecydować się na serię 4, będącą tak naprawdę bezpośrednim następcą E92. Ceny 431-konnego M3 startują z pułapu 370 700 zł za wersję z 6-biegową skrzynią ręczną. Wariant z automatem Drivelogic o 7 przełożeniach to wydatek od 390 476 zł.

Tagi: News BMW Galeria