29.04.2016 13:21

Poznaj ulubione nowe SUV-y Polaków w 2016

Wprowadzenie crossovera na rynek to najprostszy, uniwersalny sposób na zwiększenie słupków sprzedaży.

Poznaj ulubione nowe SUV-y Polaków w 2016
foto: materiały prasowe

Klienci doceniają w autach tego typu przede wszystkim większy prześwit, masywniejszą sylwetkę nadwozia, a także podwyższoną pozycję za kierownicą. I to działa. Według firmy JATO Dynamis LTD sprzedaż nowych aut w Europie w 2015 wzrosła o 9,3% w stosunku do poprzedniego roku, przy czym po raz pierwszy w historii największy udział w rynku miały SUV-y. Łącznie sprzedano ponad 3,2 milionów „terenówek”, co stanowiło wzrost o 24%.

Tendencja utrzymuje się także w 2016 roku. Ta sama firma analityczna opublikowała statystyki, z których wynika, że na Starym Kontynencie odnotowano wzrost sprzedaży nowych aut o 5,6% w samym marcu, a w pierwszym kwartale – ponad 8%. Taki stan rzeczy zawdzięczany jest przede wszystkim wysokiemu popytowi na SUV-y. Sprzedaż tego segmentu zwiększyła się o 25% w stosunku do adekwatnego okresu 2015, przy czym odnotowano spadek zainteresowania autami segmentu B oraz vanami.

W Europie największą popularnością cieszył się Nissan Qashqai, na który znalazło się 66 000 chętnych. W Polsce sytuacja ukształtowała się nieco inaczej. Według danych IBRM SAMAR – prym wiedzie Dacia Duster. Na rumuńskiego crossovera zdecydowało się aż 1969 osób, co stanowi wzrost o 12,7%. Na drugim miejscu uplasował się europejski bestseller w tej klasie, czyli Qashqai z wynikiem 1894 sprzedanych egzemplarzy. Jego notowania podskoczyły o 11,4%. Jeszcze bardziej wybiła się Kia Sportage – 1727 egzemplarzy i wzrost 21,9%.

Czwarte miejsce wśród SUV-ów przypadło debiutantowi, czyli Hyundaiowi Tucsonowi, będącemu następcą popularnego ix35 – 1476 rejestracji. Mniejszym zainteresowaniem cieszył się z kolei Opel. Na Mokkę w pierwszym kwartale 2016 roku znalazło się 1320 chętnych.

Felipe Munoz – analityk w JATO Dynamics – wyjaśnia w czym tkwi sukces SUV-ów:

"

Podobnie jak w Amerykanie, tak i Europejczycy powoli przesiadają się w SUV-y, faworyzując pojazdy terenowe lub pseudoterenowe. W 2015 roku segment ten zaliczył największy wzrost, dzięki temu że duża część konsumentów odeszła od tradycyjnych aut, w tym vanów, wybierając SUV-y i crossovery. Zarówno kwestie ekonomiczne, społeczne, jak i niższe ceny paliw wpłynęły na taki stan rzeczy. "

Do walki o klientów w tym segmencie przyłączyli się także producenci luksusowych crossoverów. Nowościami na rynku są Bentley Bentayga oraz Maserati Levante. Rozszerzenie gamy o pierwszego w historii SUV-a zapowiedziało także Lamborghini przygotowujące Urusa.

Tagi: #Dacia #Hyundai #Kia #Nissan #Opel