17.11.2016 12:23

Stelvio QV ma być szybsza od Cayenne Turbo S

Włoski producent samochodów mierzy wysoko, o czym świadczy wypowiedź przedstawicieli marki. Są oni zdania, że Stelvio QV jest szybsze od Porsche Cayenne Turbo S na długiej pętli Nurburgringu.

Stelvio QV ma być szybsza od Cayenne Turbo S
foto: materiały prasowe

Odważne słowa padły przy okazji prezentacji Stelvio podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles. Najmocniejsza odmiana Quadrifoglio według symulacji jest w stanie pokonać 20,8-kilometrowy odcinek niemieckiego toru w 7 minut i 59 sekund. Moment obrotowy w wysokości do 600 Nm, pochodzący z 2,9-litrowego silnika V6, wędruje na obie osie za pośrednictwem automatycznej przekładni o 8 przełożeniach, która jest w stanie zmieniać przełożenia w tempie około 100 milisekund.

Jednostka opracowana przy współpracy z Ferrari wykonana jest z lekkiego metalu i wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, układ twin turbo, zmienne fazy rozrządu oraz system odłączający cylindry podczas pracy przy niewielkim obciążeniu. Rozwija aż 510 KM. To pozwala Stelvio QV rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i pomknąć z prędkością maksymalną 284 km/h.

O genezie nazwy nowego modelu wspomniał Redi Bigland, szef Alfy Romeo:

"

Pierwszy SUV Alfy Romeo nawiązuje do jednej z najlepszych dróg na świecie, a konkretniej do przełęczy Stelvio w Alpach. Pojazd ma wyznaczać nowe standardy w swoim segmencie. Został opracowany z myślą o konkurowaniu na torze z dwudrzwiowymi autami sportowymi, przy czym mimo możliwości układu jezdnego, Stelvio ma wciąż zachowywać atrybuty, które oczekują klienci od SUV-a premium. Udało nam się uzyskać wydajne, wszechstronne auto sportowe o włoskim nadwoziu. "

Jak zdradzili Włosi, poza topowym QV, klienci będą mieli do wyboru między innymi usportowioną odmianę Ti z 2-litrową jednostką turbodoładowaną o mocy 280 KM i 415 Nm. Standardowo auto wyposażone jest w automat o 8 przełożeniach oraz napęd 4x4. Kierowca podróżujący Stelvio może wybrać jeden z trybów jazdy, dostosowując w ten sposób pracę podzespołów do swoich potrzeb lub warunków panujących na drodze. Dostępne są 3 tryby – Natural, Dynamic i Advanced Efficiency. Z kolei topowe modele QV będą miały również tryb Race.

Co ciekawe, Giulia QV jest szybsza na legendarnym torze Nurburgring od najnowszej Porsche Panamery Turbo. Włoskie auto uzyskało czas 7 minut i 32 sekund. Jednak Alfa Romeo nie jest pozbawiona wad – jeden z użytkowników tego samochodu utknął nim na… podjeździe. Z pewnością Stelvio QV dzięki większemu prześwitowi oraz napędowi 4x4 nie będzie sprawiać takich problemów.

Tagi: #Alfa #Duperele