02.05.2016 12:12

3,5 mln Nissanów wezwanych do serwisów przez wadliwe airbagi

Japoński producent samochodów wzywa do serwisów 3,53 miliona aut z powodu systemu kontrolującego przednią poduszkę powietrzną pasażera.

3,5 mln Nissanów wezwanych do serwisów przez wadliwe airbagi
foto: materiały prasowe

Okazuje się, że w razie wypadku przez błędnie działający sensor airbag może w ogóle nie wystrzelić. Zdaniem Nissana istnieje ryzyko, że system nie odnotuje obecności dorosłej osoby podróżującej na fotelu pasażera pierwszego rzędu.

Pierwsze doniesienia o problemie dotarły do amerykańskiego NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) od właścicieli, którzy zauważyli, że lampka informująca o nieaktywnej poduszce powietrznej świeciła się pomimo obecności dorosłego pasażera na fotelu. Co więcej, niektóre z samochodów już wcześniej były wzywane do serwisów w związku z wystąpieniem podobnego problemu.

Sytuacja jest tym bardziej skomplikowana przez wzgląd na to, że dotyczy wielu modeli samochodów. To oznacza, że nie da się naprawić tego defektu stosując dokładnie tę samą metodę. Co więcej, istnieje ryzyko wystąpienia jeszcze innego rodzaju nieprawidłowości.

Na przykład w 622 100 Nissanów Sentra produkowanych w latach 2013-2016 poduszka powietrzna może wystrzelić nawet wtedy, kiedy nie powinna. Przy okazji akcji serwisowej dla tego konkretnego modelu przewidziano również wymianę mechanicznych elementów pasów, ponieważ odkryto, że mogą one zostać zdeformowane w wyniku używania fotelików dziecięcych.

Ponadto defekt polegający na niedziałających poduszkach powietrznych może wystąpić również w takich modelach jak 2016-2017 Maxima, 2013-2016 Altima, NV200, Leaf, Rouge, Murano, Infiniti QX60 oraz Q50.

Japoński producent samochodów poinformował także, że poduszki nie wystrzeliły w co najmniej trzech autach, które brały udział w wypadkach. Na szczęście obyło się bez ofiar śmiertelnych, a odniesione obrażenia uznano za łagodne.

Co więcej, w ramach akcji jedynie 20% wszystkich modeli będzie wymagało wymiany mechanicznych elementów, podczas gdy w przypadku całej reszty wystarczy zabieg polegający na uaktualnieniu oprogramowania.

Tagi: News Nissan