10.06.2016 09:23

Abarth 595 wjeżdża do salonów w Europie

Dywizja należąca do Fiata opracowała kolejną usportowioną odmianę Abartha bazującego na popularnej „pięćsetce” po modernizacjach.

Abarth 595 wjeżdża do salonów w Europie
foto: materiały prasowe

To typowy „rocket pocket”. Mimo niepokaźnych rozmiarów, pod jego maską skrywa się moc, która może zawstydzić niejednego kierowcę samochodu klasy średniej. Szczególnie w najmocniejszej odmianie Competizione o mocy 180 KM, wykrzesanej z 1,4-litrowej jednostki turbodoładowanej. Pośrednia wersja Turismo oferuje 165 KM, a bazowa 595 – 145. Te dwie ostatnie względem modelu sprzed faceliftingu zyskały 5 KM. Za to wariant najobfitszy w konie mechaniczne może teraz zostać wyposażony w opcjonalny dyferencjał o zwiększonym tarciu wewnętrznym.

W zależności od odmiany, sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h zajmuje 7,8, 7,3 lub 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna może wynosić do 225 km/h. Wszystkie silniki w standardzie współpracują z 5-biegową skrzynią ręczną. Opcjonalnie dostępna jest sekwencyjna przekładnia z łopatkami umieszczonymi za kierownicą, służącymi do ręcznego żonglowania biegami.

Turismo w standardzie korzysta z tylnych amortyzatorów Koni FSD (Frequency Selective Damping), podczas gdy w topowym Competizione takie same pracują przy obu osiach. Za dużymi, 17-calowymi felgami wykonanymi z lekkich stopów metali skrywają się czterotłoczkowe, wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 305 mm, sygnowane przez Brembo.

We wnętrzu Abartha znaleźć można przycisk Sport, który wpływa na charakter pojazdu. Po jego naciśnięciu, auto staje się momentalnie ostrzejsze – silnik szybciej reaguje na każde muśnięcie gazu, a układ kierowniczy jest bardziej bezpośredni. Zdaniem producenta wykorzystane we wnętrzu nowe materiały – takie jak Alcantara i włókno węglowe – mają podkreślać sportowy charakter modelu. W dodatku przyszli klienci będą mieli większy wybór indywidualizacji, dzięki rozszerzonej palecie dostępnych tapicerek.

W poszczególnych odmianach 595 znajdziemy fabryczne siedzenia Abarth, które oferują bardzo dobre trzymanie boczne przy szybkim pokonywaniu zakrętów lub nagłych manewrach. W modelu Turismo fotele wykończone są czerwoną lub czarną skórą. Standardem w najostrzejszej odmianie Competizione są siedzenia sygnowane przez firmę Sabelt. Nowa jest również spłaszczona u dołu kierownica.

Pasażerowie mogą korzystać z nowoczesnego systemu multimedialnego Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym z DAB i radiem oraz wbudowaną na życzenie nawigacją. Opcjonalnie dostępny jest szybszy system HD z 7-calowym ekranem i nawigacją.

Na razie nie wiadomo ile najnowszy Abarth będzie kosztować w Polsce. Jego ceny startują z pułapu 15 090 euro za odmianę 595 Hatchback 1.4 TJet 145 KM z ręczną przekładnią. Turismo Hatchback 165 KM to wydatek 18 290 euro, a Competizione – 20 290 euro. Wszystkie odmiany dostępne są w nadwoziu kabriolet za dopłatą 2000 euro.

Tagi: News Fiat