04.11.2016 10:50

Audi A5 w kabriolecie

Druga generacja A5 Cabriolet będzie miała swoją premierę podczas Los Angeles Auto Show 2016 już 17 listopada. Jednak już teraz producent pokazał pierwsze zdjęcia modelu.

Audi A5 w kabriolecie
foto: materiały prasowe

Samochód konkurować będzie z takimi modelami jak BMW serii 4 kabriolet, czy Mercedes klasy C w takiej samej wersji nadwoziowej. Audi tym samym uzupełniło dotychczasową gamę A5, w której mogliśmy znaleźć jedynie 2-drzwiowe coupe i 5-drzwiowego Sportbacka. Auto w ostatniej odsłonie upodobniło się zarówno pod względem stylistycznym, jak i technicznym, do A4.

Co jednak najistotniejsze – nowo opracowany dach płócienny można ściągnąć lub założyć za naciśnięciem jednego przycisku, który będzie działać do prędkości 50 km/h. Proces trwa w przypadku tej pierwszej czynności 15 sekund, a drugiej – 18 sekund.

Pojazd mierzy 4673 mm długości, co oznacza, że jest dłuższy o 47 mm od poprzednika. Zwiększono także rozstaw osi o 14 mm, do 2765 mm. Pasażerowie mogą liczyć na dodatkową przestrzeń we wnętrzu, szczególne na kolana. W bagażniku z kolei znajdziemy o 60 litrów więcej przestrzeni, czyli pokaźne 380 litrów.

Tylne fotele składają się w proporcji 50:50, standardem jest elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika, opcjonalnie aktywowana ruchem stopy pod tylnym zderzakiem. Spośród nowinek technicznych nie zabrakło rozwiązań znanych z pozostałych odmian A5. Mowa między innymi o opcjonalnym 12,3-calowym wyświetlaczu TFT znajdującym się w miejscu standardowych zegarów. Nowością jest mikrofon w pasach kierowcy i pasażera, co pozwoli na lepszą komunikację głosową, nawet przy otwartym dachu.

A5 Cabriolet opracowano na lżejszej płycie podłogowej MLB Evolution. Zdaniem producenta, pojazd ten ma wyróżniać się jednym z najbardziej sztywnych nadwozi w swojej klasie, przy jednoczesnym zachowaniu niskiej masy własnej. Względem poprzednika udało się zredukować wagę samochodu do 40 kilogramów względem analogicznych odmian. I tak oto przednionapędowe A5 z 190-konnym turbodieslem 2.0 TDI waży 1690 kilogramów.

Klienci będą mieli do wyboru takie same wersje silnikowe, co w przypadku pozostałych dwóch A5 (coupe i Sportback), w tym 2-litrowe TFSI o mocy 252 KM, 190-konne 2.0 TDI, 3-litrowego turbodiesla o mocy 218 KM, a także w wersji S5 3.0 TFSI V6 rozwijające 354 KM. W tej ostatniej konfiguracji, kabriolet rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy. Z czasem gama zostanie rozszerzona o 190-konny silnik benzynowy o pojemności 2 litrów oraz mocniejszą jednostkę wysokoprężną o mocy 286 KM.

Zdaniem producenta, silniki względem poprzednich modeli są o 17% mocniejsze. Udało się także zredukować zapotrzebowanie na paliwo o 22%. W zależności od odmiany, biegami będą mogły żonglować 7-biegowy automat S tronic lub tiptronic o 8 przełożeniach. Moment obrotowy będzie przekazywany w standardzie na przednie koła lub opcjonalnie na obie osie – wyjątkiem będzie S5 i najmocniejszy turbodiesel, obowiązkowo wyposażony w Quattro.

Tagi: #Audi #News