10.11.2015 12:15

Audi Q7 e-tron – zużywa 1,7 l/100 km

Audi ujawniło więcej danych technicznych dotyczących nowej hybrydy Q7, napędzanej silnikami wysokoprężnym i elektrycznym. Najważniejszy parametr, czyli spalanie, wygląda na papierze bardzo imponująco...

Audi Q7 e-tron – zużywa 1,7 l/100 km
foto: materiały prasowe

Według danych producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 1,7 l/100 km. Ponadto, Q7 może przejechać do 56 km korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Emisja dwutlenku węgla nie przekracza 46 gr/km.

Łączna moc układu hybrydowego to 373 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego ten potężny SUV osiąga w 6 sekund i potrafi rozpędzić się do prędkości maksymalnej rzędu 225 km/h. Dzięki dużemu zbiornikowi paliwa, po zatankowaniu do pełna (75 litrów), można przejechać aż 1400 km na jednym baku.

Pod maską znajduje się 3-litrowy motor o mocy 258 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Elektryczny silnik z kolei generuje 126 KM i 350 Nm. Obie jednostki współpracują z 8-biegową przekładnią automatyczną. Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy – EV, Hybrid, Battery Charge i Battery Hold. Po podłączeniu do gniazdka, naładowanie baterii do pełna zajmuje maksymalnie około 2,5 godziny.

W celu zwiększenia wydajności Q7, Audi zdecydowało się na zaprojektowanie systemu zarządzającego pompą, która gromadzi ciepło odzyskane z elementów elektrycznych i wykorzystuje je do ogrzewania wnętrza. Zużywa ona bardzo mało energii, szczególnie w stosunku do konwencjonalnego rozwiązania, co przekłada się na zwiększony zasięg maksymalny.

Standardowy system nawigacji MMI został zindywidualizowany specjalnie na potrzeby hybrydy – w tym wydaniu wykorzystuje on informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, w celu zoptymalizowania trasy. Większe wrażenie robi jednak innowacyjny asystent, który sugeruje tempo jazdy – pokazuje kiedy przestać przyspieszać i toczyć się, tak aby zaoszczędzić paliwo.

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI trafi do salonów w Europie już wiosną 2016 roku z cenami rozpoczynającymi się od 80 500 euro (około 342 000 zł) w Niemczech.

Tagi: #Audi #News