24.03.2016 11:04

Audi R8 Spyder V10 waży tylko 1612 kg

Druga generacja sportowego modelu w nadwoziu kabriolet została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku. To bezpośredni konkurent Lamborghini Huracana Spyder.

Audi R8 Spyder V10 waży tylko 1612 kg
foto: materiały prasowe

Zupełnie tak jak w poprzedniku, Audi zdecydowało się na uzbrojenie nowego kabrioletu w płócienny dach – ważący 43 kg i dostępny w kolorze czarnym, brązowym i czerwonym – który można otworzyć i zamknąć nawet w trakcie jazdy do prędkości 50 km/h. Cały proces trwa 20 sekund. Nie zmieniła się także tylna szybka, która nie jest elementem dachu – niezależnie od jego położenia można ją podnosić i opuszczać.

Naturalnie w stosunku do odmiany coupe R8 Spyder V10 jest nieco cięższe – waży 1612 kilogramów – ale w porównaniu do poprzedniej generacji kabrioletu może się poszczycić o 50% sztywniejszym nadwoziem. Sercem tego pojazdu jest 5,2-litrowy silnik V10 o mocy 540 KM osiąganych przy 6500 obr./min. Ciesząc się przysłowiowym wiatrem we włosach, można katapultować się do prędkości 100 km/h w zaledwie 3,6 s, rozpędzając do maksymalnych 318 km/h.

Tradycyjnie już dla mocniejszych Audi, moment obrotowy trafia na wszystkie koła – tutaj to się odbywa za pośrednictwem dwusprzęgłowej automatycznej przekładni o 7 przełożeniach. Jak na auto o sportowym DNA przystało, napęd Quattro w domyślnym ustawieniu wysyła więcej momentu na tylne koła, ale w razie potrzeby może nim odpowiednio żonglować pomiędzy osiami, dostarczając całe jego pokłady na przednie lub tylne koła.

Do wyboru kierowcy jest inteligentny system Audi drive select oferujący cztery tryby jazdy. W połączeniu z specjalną skórzaną kierownicą, dostępne są dodatkowe trzy ustawienia – dry, wet, snow. Pozwalają one w odpowiednich warunkach – na suchej, mokrej lub pokrytej śniegiem nawierzchni – na optymalizację układu jezdnego, zapewniając większą precyzję i stabilność samochodu.

Standardem w R8 Spyder V10 są 19-calowe felgi z ogumieniem w rozmiarze 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu. Opcjonalnie można zdecydować się na 20-calowe obręcze z oponami w adekwatnych rozmiarach – 245/30 i 305/30.

Co ciekawe, sam silnik V10 jest prawie w całości budowany ręcznie w fabryce Audi Bollinger Hofe, która znajduje się niedaleko miejscowości Neckarsulm w Niemczech.

Obecnie na polskim rynku w sprzedaży jest jedynie R8 w odmianie coupe. Do wyboru klientów jest wersja z silnikiem 5.2 V10 w dwóch wariantach mocy – 540 i 610 KM. Ta słabsza kosztuje od 791 600 zł, a ta droższa od 895 800 zł. 

Tagi: #Audi #Galeria #News