11.03.2016 14:02

BMW rozszerzy gamę o elektryczne i5

Bawarczycy oferują coraz więcej hybrydowych odmian swoich zwyczajnych modeli. W ofercie mają też auta należące do submarki „i”, czyli elektryczne i3 oraz hybrydowe i8. Teraz ma do nich dołączyć również i5.

BMW rozszerzy gamę o elektryczne i5
foto: materiały prasowe

Najmniejszy przedstawiciel rodziny „i” to model typowo miejski, który obok odmiany elektrycznej występuje też w wersji z malutkim silnikiem spalinowym (range extender), doładowującym na bieżąco baterie, co pozwala na wydłużenie jego zasięgu. Na szczycie znajduje się zaś sportowe, kosmicznie zaprojektowane i8, dysponujące hybrydowym układem napędowym o łącznej mocy 362 koni mechanicznych i napędem 4x4.

To supersportowe BMW przenosi się do 100 km/h w czasie zaledwie 4,4 s, pojedzie z elektronicznie ograniczoną prędkością 250 km/h i średnio na 100 km zużywa zaledwie 2,1 l benzyny. Oczywiście, pod warunkiem wcześniejszego nabicia akumulatorów (z sieci elektrycznej) i obchodzenia się z pedałem gazu jak z jajkiem.

BMW technologie zastosowane w obu modelach z literką „i” chce użyć w kolejnym modelu. Duże nadzieje wiążę m.in. z system „range extender”, stosowanym w i3 – o czym wspomniał Henrik Wenders, szef rozwoju elektrycznych BMW:

"

Range extender odgrywa ważną rolę w rozwoju naszych samochodów. Jeśli będziemy mogli zaoferować klientom samochody o zasięgu porównywalnym do konwencjonalnych modeli, to staną się one przestarzałe. "

W odróżnieniu od i3, który w większości przypadków jest tzw. „drugim lub trzecim samochodem w rodzinie”, i5 ma być tak użyteczny, aby spełniać wymagania stawiane przed „jedynym” samochodem. Nowe auto według Wendersa ma spełniać potrzeby klientów:

"

Myślimy o całkowicie nowym modelu, który jednak ma być tak zaprojektowany, że stanie się samochodem w pełni użytecznym na co dzień. Nadal pracujemy nad jego koncepcją, ale musi zostać ona określona przez rynek, a nie przez nas. "

Mimo że rodzaj auta jeszcze nie został określony, można być pewnym jednego. Mianowicie, że nowe BMW z serii „i” będzie crossoverem lub SUV-em, czyli dwiema grupami modeli bijącymi obecnie absolutne rekordy popularności. Co ważne, ten trend ma się utrzymywać nawet do roku 2020. 

Rm.Design sugeruje, że tak mogłoby wyglądać i5:

Nowy model ma skorzystać nie tylko z elementów napędu istniejących już aut, ale również wykorzystywać podobne materiały, czyli aluminium i CFRP – plastik wzmacniany włóknem węglowym.

Kiedy będzie nowe BMW z serii „i”? Tego na razie nie wiadomo. Na pewno przed końcem aktualnej dekady.  

Tagi: #BMW #News